Pasiraitokite rankoves: metas planuoti 2022-uosius!

Updated: Feb 1

Tikriausiai ne be reikalo vokiečių literatūros klasikas (ir šiaip visų galų meistras) J. V. Gėtė kadaise pareiškė: „To, kas atrodo neįmanoma, galbūt paprasčiausiai nė nesistengėte padaryti.“ Mums, planuojantiems daugybę dalykų iš anksto, tai galėtų tapti savotiška mantra. Kiekvieną mėnesį gyvename planų, papildymų, korekcijų ir atšaukimų verpete. Kokia mūsų sėkmės paslaptis? Planavimas!


Kad ateinančius metus pasitikti nebūtų taip baugu, norime jums truputį padėti – jei ne rasti kelią į šviesą, tai bent jau takelį nubarstyti trupinėliais. Pristatome marketingo veiksmų kalendoriaus 2022-iesiems juodraštį: skaitykite, analizuokite, papildykite, išbraukite – tiesiog naudokite!



Sausis

Dažnai tituluojamas „štiliumi“ ir „mėnesiu be veiksmo“, sausis, palyginus su lapkričio išpardavimais ir kalėdine karštine, marketingo prasme yra nykus. Pabandykite pakeisti situaciją: reklamos kanalų eteris gerokai tuštesnis, o pirkėjai, kurie per šventes gavo dovanų kuponus, ypač aktyvūs. Gal dabar yra pats geriausias metas pristatyti naują prekių ženklą / paslaugą ar suteikti specialų pasiūlymą pirmuosius šių metų pirkinius „medžiojantiems“ klientams?


Be to, daugybė žmonių visame pasaulyje sausį stengiasi užsibrėžti ir pradėti vykdyti naujų metų planus, pavyzdžiui, pakeisti mitybos įpročius, daugiau laiko skirti sportui, knygų skaitymui ir t. t. Pagalvokite, galbūt ir jūsų verslas gali pasiūlyti priemones ar sprendimus tokiai auditorijai? Komunikuokite ir burkite žmones, kurie, kas ten žino, gali tapti lojalia jūsų auditorija.


Kelios papildomos idėjos, kurios pravers siekiantiems išsklaidyti viduržiemio melancholiją versle:

  • Trečias sausio pirmadienis yra vadinamas mėlynuoju (angl. Blue Monday) – viena britų kelionių kompanija praminė šią dieną depresyviausia metuose. Puiki proga pasiūlyti savo klientams kažką ypatingo!

  • Šį mėnesį įprastai startuoja ir vidurio sezono / žiemos išpardavimai – nepražiopsokite;

  • Reikia išpardavimų pratęsimo, o gal jau ruošiatės pavasariui? Pagalvokite apie sandėlio valymo akciją.


Vasaris

Paskutinį žiemos mėnesį esame linkę sieti su Valentino diena (02-14 d.), tačiau verta nepamiršti, jog trumpiausias metų mėnuo nusipelnė šio to daugiau nei stilizuotų širdelių.

  • Jei jūsų verslas stilingai sukasi mados orbitoje, išnaudokite šį mėnesį kūrybiškai – net keturi didmiesčiai švęs mados savaites: Kopenhaga (1–4 d.), Niujorkas (10–13 d.), Londonas (18–22 d.) ir Milanas (22–28 d.). Taip pat vasario 19 d. numatyta garsiojo Venecijos karnavalo pradžia.

  • Maisto pramonei vasaris – tikra lobių skrynia: ne tik smaližiams skirti Valentino dienos pasiūlymai gali puikiai derėti su pasaulyje vis populiarėjančiomis teminėmis, pavyzdžiui, lietinių (02-02 d.), „Nutella“ (02-05 d.), picos (02-09 d.) ar pistacijų (02-26 d.) dienomis.

  • Skaičiuojant pagal mėnulio kalendorių, vasario 1 d. prasideda Vandens Tigro metai – šią šventę mini daugybė Azijos šalių. Jei jūsų versle galima išnaudoti šią temą, nepraleiskite progos;

  • Pekine vasario 4–20 d. vyks XXIV žiemos Olimpiada – vienas didžiausių žiemos sporto renginių pasaulyje;

  • Žinoma, mums visiems puikiai pažįstama ir Vasario 16-oji – Lietuvos valstybės atkūrimo diena. Šią dieną paprastai užplūsta geltonai, žaliai ir raudonai nuspalvintos akcijos bei pasiūlymai.


Kovas

Pavasario pradžia, naujos kolekcijos, netgi „Oskarų“ teikimo ceremonija (03-27 d.) – kovas virte verda nuo marketingui aktualių datų ir teminių renginių gausos. Žymėkitės, kas gali būti aktualu:

  • Kovo 1 d. švęsime Užgavėnes, kurias paprastai lydi kalnas blynų, o juos – dar daugiau klegančių vaikų. Panaudokite šią informaciją kūrybiškai;

  • Kovo 2–8 d. vyks pasaulio stileivų garbinama Paryžiaus mados savaitė, o kovo 8 d. taip pat švenčiama ir Moters diena;

  • Turite kažką airiško? Nepraleiskite kovo 17-ąją visą pasaulį žalia spalva ir keturlapiais dobilėliais išpuošiančios šv. Patriko dienos;

  • Kovo 18 d. minima pasaulinė rūšiavimo diena – puiki proga pagalvoti apie tvarumą jūsų versle;

  • Kovo 19 d. populiaru minėti Kliento dieną – pagalvokite, kokių specialių pasiūlymų galite suteikti saviesiems;

  • Pirmasis pavasario mėnuo taip pat gali būti ir puikus priminimas skirti daugiau dėmesio mūsų planetai, ekologijai ir tvarumui: per pavasario lygiadienį (03-20 d.) minima Žemės diena, iškart po jos – Tarptautinė miškų diena (03-21 d.) ir Pasaulinė vandens diena (03-22 d.), o kovo 27-ąją – Žemės valanda. Išnaudokite šias progas darkart pagalvoti apie jūsų verslo įnašą į ateitį.


Balandis

Jei galvojote, kad balandžiui užteks velykinių (04-17 d.) kiškučių ir margučius ridenančių viščiukų, galvokite iš naujo. Mėnuo, kuris prasideda Melagių diena (04-01 d.), tikrai turi parako:

  • Balandžio 7 d. minima Pasaulinė sveikatos diena, kuri šiais pandemijos laikais įgauna vis didesnę prasmę;

  • Pamiršote pagalvoti apie tvarumą kovą? Štai jūsų antras šansas – balandžio 22 d. minima dar viena Žemės diena, nepražiopsokite;

  • Balandžio 23-ąją skaitovai visame pasaulyje švenčia UNESCO Pasaulinę knygos dieną.

Be to, šį mėnesį paprastai įsibėgėja pavasario kolekcijų pristatymai – pasirūpinkite, kad būtų pristatyti, nes ant kulnų jums lipa...


Gegužė

O kas lydi gegužę? Sezono išpardavimai, pasiruošimas ateinančiai vasarai ir kitos [galbūt] aktualios datos:

  • Motinos dienai (05-01 d.) rekomenduojame ruoštis iš anksto – specialūs pasiūlymai ir akcijos klientus vilioti turėtų jau balandį;

  • Fantastikos mėgėjai visame pasaulyje gegužės 4-ąją švenčia „Žvaigždžių karų“ dieną;

  • Mados bei muzikos pasaulyje žinoma ir Pasaulinė gotų diena (05-22 d.) – jos kitoniškumas gali tapti pranašumu, jei suformuluosite įdomų pasiūlymą labai tikslinei auditorijai.

Beje, atskiros pastraipos vėl nusipelnė maisto pramonė: palepinkite savo klientus specialiais pasiūlymais Tarptautinės dienos be dietų (05-07 d.), Pasaulinės kokteilių dienos (05-13 d.) ar Pasaulinės kepinių dienos (05-17 d.) proga. Tiesa, paradoksalu, jog mėnesį užbaigia du skirtingus polius žyminčios dienos: gegužės 28 d. minima Pasaulinė alkio diena ir švenčiama Tarptautinė burgerių diena.


Birželis

Visai kaip toje dainoje: „Summertime and the living is easy…“ Birželis daugeliui reiškia taip ilgai lauktą vasarą – nerūpestingos nuotaikos ir lengvumo kupiną metą. Šį mėnesį turinys dažniausiai gimsta savaime, tačiau jei užklumpa nekūryba, kelios idėjos iš kalendoriaus:

  • Birželio 1-ąją minima Tarptautinė vaikų gynimo diena;

  • Pirmasis birželio sekmadienis (06-05 d.) – Tėvo diena;

  • Paprastai trumpiausios metų naktys ir ilgiausios dienos pasitaiko tarp birželio 20–22 dienų, tačiau Joninės švenčiamos naktį iš birželio 23-osios į 24-ąją;

  • Lietuvos ugdymo įstaigose birželis paprastai reiškia ir mokslo metų pabaigą ar išleistuves – pasvarstykite, gal turite ką pasiūlyti karčių mokslo šaknų užkrimtusiam jaunimui;

  • Simboliška (o ir labai prasminga) būtent vasarą skirti daugiau dėmesio tvarumo ir empatijos temoms: birželį minima Pasaulinė aplinkos diena (06-05 d.) ir Pasaulinė vandenynų diena (06-08 d.), o šalia jų gražiai rikiuojasi Pasaulinė geros savijautos diena (06-11 d.), Pasaulinė kraujo donorų diena (06-14 d.) ir JT Pasaulinė pabėgėlių diena (06-20 d.);

  • Maisto pasauliui birželis vėl pažeria krūvą įdomybių: šį mėnesį minima Pasaulinė pieno diena (06-01 d.), Spurgų diena (06-03 d.), Šviežių daržovių diena (06-16 d.) ir Tarptautinė sušių bei piknikų diena (06-18 d.) – tik spėkite mainyti savo meniu;

  • Beje, visas birželis pasaulyje minimas kaip Pride mėnuo.


Liepa

Vasaros tylenė liepa – pakankamai ramus mėnuo: daugybė žmonių atostogauja, tad pompastikos marketinge nesukursite be išankstinio pasiruošimo. Paskutinės minutės idėjos:

  • Tarptautinė diena be plastikinių maišelių (07-03 d.) gali tapti puikiu akcentu tvarumo tema;

  • Madistų akys vėl kryps į Paryžių: liepos 3–7 d. ten vyks aukštosios mados (haute couture) savaitė;

  • Mums, lietuviams, aktuali liepos 6-oji – Valstybės (Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo) diena;

  • Be to, šį mėnesį minima Pasaulinė šokolado diena (07-07 d.), viliojanti piña colada diena (07-10 d.), greito maisto diena (07-21 d.) ir Pasaulinė tofu diena (07-26 d.).

Išnaudokite šį laiką prasmingai – rugpjūtis, paskutiniai vasaros pasispardymai ir artėjantis ruduo praktiškai ant nosies!


Rugpjūtis

Pasiruoškite žemam startui – šis mėnuo paprastai reiškia augančius tempus, kurių kulminacija būna per Kalėdas. Finaliniai vasaros išpardavimai, artėjanti mokslo metų pradžia, būsimos rudens kolekcijos ir sandėlių valymai – tai tik keli burtažodžiai, kurie apibūdina rugpjūtį. Kas dar gali praversti dėliojant planus?

  • Prekes / paslaugas gyvūnams siūlantieji turėtų ryškiai apsibraukti net dvi datas: Tarptautinę kačių dieną (08-08 d.) ir Tarptautinę šunų dieną (08-26 d.);

  • Skirtingose šalyse minima Knygų mylėtojų diena (08-09 d.), Pasaulinė fotografijos diena (08-19 d.) ar internetinių dienoraščių ir tinklaraščių diena (08-31 d.) taip pat vertos dėmesio, jei siekiate pritraukti atitinkamus pomėgius turinčią auditoriją;

  • Rugpjūčio 13 d. taip pat minima Tarptautinė kairiarankių diena – jei pasinaudosite šia informacija gudriai, galimybes ribos tik jūsų fantazija.


Rugsėjis

„Išgirdus rudeninį lapų čežesį, gyvenimas prasideda iš naujo“, – taip taikliai rudens pradžią apibūdino amerikiečių rašytojas Frensis Skotas Ficdžeraldas. Išties, šis mėnuo pripildo eterį naujos pradžios nuotaikomis: prasidėję mokslo metai net ir tiems, kurie seniai užvėrė mokymo įstaigų duris, ir toliau reiškia naujus tikslus ir viltis, kurias svajojame išpildyti iki Kažkur Ten šmėžuojančio metų galo. Ką dar be naujų kolekcijų ir „atgal į mokyklą“ kampanijų verta apsvarstyti rugsėjį?

  • Rugsėjo 3 d. minima Pasaulinė barzdų diena – pats metas skirti daugiau dėmesio vyrų kosmetikos, kūno priežiūros ir sveikatos klausimams;

  • Rugsėjo 16 d. prasideda Europos mobilumo savaitė, kurią vainikuoja Pasaulinė diena be automobilio (09-22 d.) – šias temas galima išnaudoti išties kūrybingai;

  • Net trys datos pravers tiems, kurie dirba sveikatos srityje: rugsėjį minima pozityvių minčių diena (09-13 d.), Pasaulinė farmacininkų diena (09-25 d.) ir Pasaulinė širdies diena (09-29 d.);

  • Pasaulinė turizmo diena (09-27 d.) po kelerių metų pandemijos gniaužtuose įgauna naują prasmę – pagalvokite, ką jūsų verslas gali pasiūlyti skirtingų norų turintiems keliautojams.


Spalis

Ar jaučiate, kaip įtampa marketingo skyriuje auga? Sveiki atvykę į spalį. Idėjų ir progų kažką veikti šį mėnesį tikrai daug, tad negaiškime brangaus laiko:

  • Spalio 1 d. ypatinga dukart: šią dieną minima Tarptautinė kavos diena ir Pasaulinė vegetarų diena;

  • Spalio 4 d. gyvūnų mylėtojai švenčia Pasaulinę gyvūnų dieną;

  • Spalio 5-ąją per mokymo įstaigas nuvilnija Mokytojų diena;

  • Spalio 16 d. minima Boso diena – tiesa, pastebima populiarėjanti tendencija jos nešvęsti, tad būkite budrūs ir stebėkite savo auditoriją;

  • Dvi skanios datos iš eilės – Tarptautinė šefo diena (10-20 d.) ir Tarptautinė nacho diena (10-21 d.) – tikrai pravers maisto pramonės atstovams. Jei ne, atkreipkite dėmesį, jog iš paskos sėlina ir Tarptautinė makaronų diena (10-25 d.);

  • Tikriausiai nė nereikia priminti, kad spalio 31 d. švenčiamas Helovynas;

  • Beje, visas spalis yra minimas kaip senjorų mėnuo – pamąstykite, ką jūsų verslas gali pasiūlyti šiai garbaus amžiaus auditorijai.


Lapkritis

Truputis skausmingos tiesos – jei lapkričio marketingo veiksmus planuojate lapkritį, jums jau nepasisekė. Šis mėnuo jau daugybę metų pelnytai laikomas „triukšmingiausiu“: iš JAV po visą pasaulį pasklidusi Juodojo penktadienio (11-25 d.) tradicija iš esmės transformavosi į Juodąjį mėnesį, kai verslai visais kanalais bombarduoja savo klientus su įvairiais didžiulės vertės pasiūlymais. Sakome iš patirties (ypač tos, kuri nebuvo saldi) – lapkričiui ruoškitės iš anksto, nes klientai stebi ne tik jus, bet ir jūsų konkurentus.


Tiesa, jei nenorite visko spalvinti vien juodai, į savo kalendorius galite įtraukti kažką iš šių idėjų:

  • Lapkričio 1 d. minima Pasaulinė veganų diena;

  • Lapkričio 17 d. aukštojo mokslo šaknis kremtantieji švenčia Tarptautinę studentų dieną;

  • Lapkričio 19 d. minima Tarptautinė vyrų diena;

  • Jei jūsų klientai domisi sportu, pasižymėkite, jog lapkričio 21 d. Katare numatytas FIFA Pasaulio čempionatas, kuris tęsis iki gruodžio 18 d.;

  • Juodojo penktadienio nuolaidų „tęsinys“ – skaitmeninis pirmadienis (angl. Cyber Monday) – 2022-aisiais bus lapkričio 28 d. Verta atkreipti dėmesį, kad Lietuvoje auga ir aukojimo antradienio (angl. Giving Tuesday) svarba – tai išties prasminga diena, kuri, tikėkimės, kada nors peraugs net juodąsias nuolaidas. 2022 m. aukojimo antradienis bus lapkričio 29 d.;

  • Visą mėnesį minimas ūsuotas / barzdotas lapkritis (angl. Movember / No Shave November) – skirtingose šalyse išpopuliarėjusi socialinė akcija, skirta atkreipti dėmesį į vyrų sveikatą;

  • Lapkričio pabaigoje dažnai prasideda Adventas – jei galvojate apie teminį Advento kalendorių, atkreipkite į tai dėmesį.

PRO TIP: jau lapkričio pabaigoje verta užsiminti klientams apie kol kas neišaugusias eiles prekybos vietose / daugiau laisvės rinktis norimą laiką paslaugoms, kadangi artėja gruodis – nesibaigiančių eilių, užkimštų paštomatų ir rezervuotų vietų metas.


Gruodis

„Štai ir sulaukėm“, – mėgsta sakyti mūsų močiutės. Gruodis marketingo prasme dažnai reiškia finišo tiesiąją, tačiau atsipalaiduoti dar nevalia. Kelios idėjos, kurios pravers sėkmingai užbaigiant metus:

  • Paruoškite „tinginio gidą“ – specialiai atrinktas prekes / paslaugas tiems, kurie nemėgsta ilgai gaišti ar stokoja idėjų ieškodami kalėdinių dovanų savo artimiesiems (nepamirškite FOMO principų);

  • Siūlote dovanų kuponus? Nepamirškite paakcentuoti jų pirkėjams, kurie dovanų ieško paskutinę minutę;

  • Norėtųsi įdomių progų? Gruodį minima Tarptautinė kalnų diena (12-11 d.), bjaurių kalėdinių megztinių diena (12-16 d.) ir sausainių kepimo diena (12-18 d.);

  • Būtinai išnaudokite paskutinį metų pasispardymą su specialiais naujametiniais pasiūlymais, kurie gali tęstis dar ir sausio pradžioje.

Ir galiausiai – turėdami laiko planuokite būsimus metus. Pamatysite, kaip dėkosite patys sau!


Labai svarbi informacija

Datos, susiję su konkrečiais renginiais, paskutinį kartą tikrintos 2021 m. gruodį. Kitaip tariant, mes neatsakome už bet kokius būsimus pasikeitimus, kurie nuo mūsų nepriklauso.


(Galbūt truputį) svarbi informacija

Šis kalendorius nėra baigtinis. Jį tikslingai kūrėme taip, kad liktų vietos jūsų fantazijai. Svarbiausia, kad būtų pasiektas didysis bet kokio plano tikslas – bent truputį suvaldytas chaosas!


Karmos taškų programa

Norite gyventi patogiau? Atsisiųskite specialų Sėkmingų marketingo veiksmų kalendorių, kurį galėsite savarankiškai atsispausdinti! ;)