top of page

FOMO arba taip bijau nespėt, kad perku dabar

Pamenate, kai pandemijos pradžioje iš lentynų žaibišku greičiu nyko grikiai ir tualetinis popierius? Internetuose vis dar galime rasti vaizdo įrašų su kovomis dėl paskutinio ritinėlio. Buvo baisu, kad neliks, tačiau deficito taip ir nepajutome. Būtent taip veikia FOMO. Tai angliško termino „fear of missing out“ pirmųjų raidžių santrumpa, kurios reikšmė išvertus į lietuvių kalbą „baimė praleisti“. Šį terminą veikiausiai esate girdėję bent kartą, o jeigu dar neteko su juo susidurti, pasirūpinsime jūsų žinių atšviežinimu.



Kodėl FOMO veikia vartotoją?


FOMO yra ne tik psichologinis reiškinys, bet ir rinkodaros taktika, kuri gali būti itin naudinga e. versle. Skubos jausmas ir žmonių pastūmėjimas imtis veiksmų daro FOMO veiksmingą e. prekybos rinkodaroje. Yra išskiriami trys pagrindiniai FOMO veikimo būdai:


  1. Žmonės įsigyja prekę dėl socialinio spaudimo, nes nenori būti atstumti, nori patirti tai, ką patiria aplinkiniai.

  2. Žmonės perka, nes bijo praleisti gerą pasiūlymą.

  3. Žmonės gailisi, jog praleido puikią galimybę įsigyti gerą prekę, ir užsiprenumeruoja naujienas, kad nepraleistų pasiūlymų ateityje.


FOMO puikus būdas padidinti klientų lojalumą, pritraukti naujų klientų, o svarbiausia, padidinti elektroninės parduotuvės pardavimus. „Trustpulse“ atliko tyrimą apie FOMO teikiamas naudas gauti rodikliai nustebina net ir visko mačiusius:


  • 56 % socialinių tinklų vartotojų teigė patyrę FOMO (daugiausiai 22-37 metų žmonės);

  • 40 % žmonių kartą per metus išleidžia pinigus nenaudingoms prekėms, kad galėtų pasipuikuoti savo pirkiniu socialiniuose tinkluose;

  • 48 % „tūkstantmečio kartos“ atstovų (angl. millennials, t.y. šiuo metu tai – 25-40 metų amžiaus žmonės) išleidžia pasiskolintus pinigus tam, kad pasivytų savo draugus ir neatrodytų mažiau pasiturintys;

  • 60 % žmonių aktyviai perka tik dėl FOMO, kai pasiūlymo trukmė yra 24 valandos.


Labiausiai FOMO paveikiama amžiaus grupė – jau minėtoji „tūkstantmečio karta“. Pastebima, jog vartotojai, susidūrę su naujomis socialinėmis platformomis, dažnai pasiduoda impulsyviai emocinio pirkimo elgsenai.


Kaip išnaudoti FOMO galimybes?


FOMO galinga elektroninės prekybos rinkodaros strategija, kurią turėtumėte išbandyti norėdami pritraukti daugiau potencialių klientų! Keli FOMO e. prekybos pavyzdžiai:


  1. Dirbtinai sukuriamas jausmas, kad produktas gali būti greitai išparduotas. Taip pat vartotojas gali matyti, jog produktas yra pripažįstamas kitų pirkėjų (kiek kartų prekė peržiūrėta šią savaitę, kiek žmonių ja domisi dabar).

  2. Rodomas atsargų kiekis: jei produktų kiekis yra ribotas, galima suaktyvinti FOMO. Pateikus skaičius, kurie rodo, kad prekės liko nedaug, vartotojas skuba įsigyti tai, ko nori visi (socialinis produkto pripažinimas).

  3. Atgalinio laikmačio naudojimas: skatinama skubėti/ribotas pasiūlymo laikas viena iš dažniausiai naudojamų FOMO taktikų.


FOMO – puikus būdas pritraukti neapsisprendusį vartotoją. Svarbiausia, tinkamai apgalvoti būdus, kuriais sukelsite FOMO jausmą. Na, o jei dar nesate jo išbandę, geriausias patikrinimo būdas – testavimas.



bottom of page