top of page

Popup – neišnaudotas įrankis konversijų didinimui

Updated: Jul 15, 2020

Beribis internetinės erdvės potencialas verčia marketingistus ieškoti ir taikyti efektyviausius reklamos metodus. Čia prieš akis netikėtai iššoka Pop-ups (tiesioginis vertimas – staiga pašokti) ir atveria naujas konversijų didinimo galimybes.

Kaip jie tai daro? Yra keli būdai, kaip popupai gali suteikti naudos internetinėms parduotuvėms:

1. Padeda plėsti potencialių klientų duomenų bazę;

2. Didina naujienlaiškių gavėjų skaičių;

3. Išlaiko lankytoją funnelyje;

4. Didina konversijų rodiklį.


Tikrai visi esame matę internetiniuose puslapiuose iššokančias formas su specialiais pasiūlymais arba kvietimais tapti naujienlaiškių prenumeratoriumi. Tai - įprasti popupai, kurių didžiąją dalį tiesiog išjungiam neperskaitę, jie mus gali ir erzinti, todėl tik maža dalis iš jų suveikia. Kokia gali būti to vertė jūsų internetinei parduotuvei? Mūsų pastebėjimais bent apie 1,5 % asmenų visgi įveda savo el. pašto adresą ir duoda sutikimą gauti naujienlaiškius. Jei svetainę per mėnesį aplanko, tarkim, 30 000 lankytojų, tuomet jūsų naujienlaiškių duomenų bazė pasipildo 450 asmenų kontaktais, kurie yra potencialūs jūsų prekių ar paslaugų pirkėjai. Padauginkime iš 12 mėn. ir per metus jūsų duomenų bazė paauga 5400 kontaktų nė kiek neinvestuojant. Žinoma, tai dar nėra konversija – norint ją pasiekti dar reikės pasistengti kuriant gerą naujienlaiškių turinį, tačiau gera pradžia – pusė darbo, nes surinkti besidomintys potencialūs pirkėjai. Kaip kolegė Kristina Domeikytė teigė ankstesniame straipsnyje Email marketingas nemirė, tinkamai surinkta duomenų bazė turi ženkliai didesnę vertę nei kontaktų sąrašas, kurie laikys jūsų komunikaciją spam‘u.


Jei įprastinius popupus sutinkame gana dažnai, tai exit-intent popupai pasitaiko gerokai rečiau, o būtent juos išskiria skaitmeninio marketingo ekspertas Neil Patel, kaip geriausiai veikiančius. Kitaip sakant, kai žmogus jau ketina palikti jūsų internetinį puslapį, iššoka popupas su siūloma verte/pasiūlymu stengiantis išsaugoti lankytoją. Vertė ar pasiūlymas, kuris gali sudominti lankytoją (priklausomai nuo puslapio, iš kurio išeina) gali būti e-knyga, podcast‘as vartotojui įdomia tema, straipsnis, tyrimas, nuolaidos kodas arba nemokamas atsiuntimas. O kartais tereikia priminti, kodėl vartotojas apskritai atėjo į puslapį, pvz., informacinė lentelė, kurioje vartotojas sužino, kad norint tvarkingų namų, viskas, ko tam reikia – vos 1 min. truksiantis informacijos suvedimas. Baymard Institute skaičiuoja, kad vidutiniškai prekių krepšelį pasipildo, tačiau nenusiperka 69,23% e-komercijos svetainių lankytojų. Exit-intent popupai padeda mažinti ir šį rodiklį primindami apie prekę bei kai kuriais atvejais siūlydami ją įsigyti geresnėmis sąlygomis.


Būtent šios priemonės veiksmingumas ir paskatino rašyti šį straipsnį. Mūsų agentūros vertinimu Lietuvoje exit-intent tipo popupai veikia. Naudojame jį keliuose projektuose ir matome, kad šio tipo popupų konversijų rodiklis svyruoja tarp 1-2%. Kalbant skaičiais, jei svetainę per mėnesį aplanko 30 000 lankytojų, tai vos 18 eur/mėn. kainuojantis įrankis sugeneruoja tarp 300 - 600 konversijų, tai konversijos kaina svyruoja vos tarp 0,03 - 0,06 Eur! Tokių skaičių, pripažinkime, nei su Google Ads, nei su Facebook Ads tikrai nepavyks pasiekti. Exit-intent popupai dar nėra įprasti vartotojui ir iš dalies vien todėl atkreipia jo dėmesį. Taip pat tai - dar viena galimybė išlaikyti vartotoją ir vesti jį funneliu nuo viršaus kuriant bei rodant vertę iki apačios - galutinės konversijos.


Žinoma, kaip ir su visomis skaitmeninio marketingo priemonėmis svarbu daryti A/B testus, kurių metu išsiaiškintumėte, kokio tipo popupai veikia, kokia vertė puslapio lankytojams yra naudingiausia. Testavimas labai padeda pažinti jūsų lankytojus, vartotojus bei auginti ir gerinti rezultatus, tad palinkėsiu sėkmės didinant konversijas su popupais!


bottom of page