„Kas yra socialiniai tinklai ir kodėl svarbu juose egzistuoti?“– klausimas, kurį vargu ar kada beišgirsite įmonių rinkodaros kontekste. Socialiniai tinklai neabejotinai užkariavo reklamos pasaulį, o rinkodaros specialistai bei tekstinio turinio kūrėjai atranda naujus, negirdėtus, vartotoją vis nauju kampu užkabinančius šūkius ir žinutes. Patys soc. tinklai siūlo vis daugiau rinkodaros įrankių, strategijų bei reklaminio turinio variacijų, tačiau dalies įmonių atstovai vis dar atsainiai vertina tokios komunikacijos vizualinę svarbą.
Kodėl taip nutiko ir kuo tai blogai?
Kone kiekvienas šiuolaikinis prekių ženklas, įmonė ar įstaiga turi daugiau ar mažiau aktyvią „Facebook“, „Linkedin“ ar „Instagram“ paskyrą, kurioje su sekėjais dalinasi naudinga informacija ar įvykiais iš įmonės gyvenimo. Iš esmės, socialiniai tinklai, ypač „Facebook“, tapo puikiu santykių marketingo įrankiu, padedančiu kurti individualų ryšį su vartotoju bei skatinti lojalumą.
Priklausomai nuo įmonės specifikos ir vidaus politikos ypatumų, šioje terpėje palaikomas formalus arba paprastesnis, kiek familiarus komunikacijos tonas. Pastaruoju atveju socialinių tinklų įrašai itin dažnai lydimi ne itin geros kokybės ar estetiškai patrauklių vizualų, kurie iš pirmo žvilgsnio neretai sukuria mėgėjiškos asmeninės paskyros įvaizdį.
Bet jei įmonės tonas – familiarus, gal ir gerai? Ne visai. Dažnai ranka numodamos į socialinių tinklų vizualinę komunikaciją, įmonės praranda jos vientisumo ir profesionalumo efektą. Taip, nutraukti kelias naujo projekto ar komandos nuotraukas išmaniuoju telefonu galime visi. Tačiau ar šios nuotraukos atrodys profesionaliai, ar vartotojas, pamatęs feed‘e dar vieną įrašą, atpažins jūsų prekių ženklą ar įmonę, sugebės identifikuoti įmonės veiklą bei specifiką? Tai klausimai, į kuriuos reikėtų atsakyti dar prieš pradedant spręsti socialinių tinklų komunikacijos dilemą.
Nuo ko pradėti komunikuoti soc. tinkluose?
Atiduodami savo verslo paskyrą į profesionalų rankas, užsitikrinate ne tik šventą ramybę ir gerą miegą, bet ir efektyvų rinkodaros kanalo išnaudojimą. Komunikacija socialiniuose tinkluose reikalauja išdirbtos strategijos ir plano, kaip šachmatų partija ar bet koks kitas rimtas projektas. Agentūroje „Sėkmingi“ kurdami naujus socialinių tinklų komunikacijos projektus pirmiausia analizuojame įmonės specifiką ir parengiame tris esminius komponentus:
įrašų temos, rubrikos;
tekstinio turinio tonas, stilius;
pavieniai įrašų vizualai ir jų bendra kompozicija (tinklelis).
Socialinių tinklų vizualinės komunikacijos planas (tinklelis) kuriamas siekiant nusistatyti tam tikras kompozicines gaires, t. y. spalvų paletę, naudojamus šriftus, logotipo vietą ir t. t. Visi šie elementai padeda sukurti vientisą, tikslingą bei harmoningą prekių ženklo komunikaciją, kuri ne tik sudaro atitinkamą įmonės įvaizdį, bet ir sąlygoja atpažįstamumą, įsimintinumą.
Gairės, ribos ir taisyklės
Galbūt iš pažiūros atrodo, kad užtenka nuotraukos kamputyje įsprausti įmonės logotipą ir voilà!, viskas iškart suprantama ir paprasta... Ir taip, ir ne. Jeigu jūsų publikuojamas turinys socialiniuose tinkluose apsiriboja organiniu įsitraukimu, o estetinis patrauklumas neturi didelės reikšmės turiniui – puiku. Tačiau, jeigu planuojate investuoti į mokamą reklamą, teks pavargti. Daugeliu atveju, priklausomai nuo reklamos publikavimo vietos, socialiniai tinklai reikalauja bent kelių skirtingų to paties vizualo formatų. Siekiant paruošti vizualinį ar videoturinį, atitinkantį šiuos formatus, teks sugaišti nemažai laiko bei jėgų, jau nekalbant apie turinio gaires, kurios riboja tam tikrų elementų, daiktų ar vaizdinių naudojimą reklamoje. Ir tai dar ne viskas: spalvų teorija, vartotojo dėmesio pritraukimo technikos, tinkamas produktų demonstravimas – tik vizualinės komunikacijos ledkalnio viršūnė.
Vis dėlto, jūsų pastangos bus įdėtos ne veltui. Patrauklus vizualas gali akivaizdžiai pagerinti reklamos rezultatus – gerai vizualiai išpildyta reklama bus paveikesnė, tad vartotojas bus labiau linkęs atlikti prašomą veiksmą, pavyzdžiui, įsigyti prekę ar užsisakyti paslaugą. Kitaip tariant, investicijos į kokybišką vizualinę komunikaciją atsiperka dėl mažesnio biudžeto poreikio reklamai ir/arba didesnių pardavimų.
Gražu, faina ir EFEKTYVU
Taigi, kaip jau išsiaiškinome, vizualinė komunikacija neapsiriboja tik estetiniu patrauklumu, nors ir grožis daugelyje rinkos segmentų itin svarbus. Iš tiesų, vizualinė komunikacija, nors kartais užmirštama ar nuvertinama, išlieka esminiu efektyvios rinkodaros strategijos elementu. Tad kur bepatrauktumėte – į socialinių tinklų platybes, „Google Ads“ džiungles ar fizinės reklamos vandenynus, nepamirškite tos gražaus paveiksliuko daromos įtakos.