SEO (Search Engine Optimization) – paieškos sistemų optimizavimas – neabejotinai yra kiekvieno marketingo žinovo žodyne. SEO tikslas – padėti interneto svetainei atsidurti paieškos sistemų rezultatų viršūnėje. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad nieko sudėtingo čia nėra, tačiau norint gerų rezultatų – reikia šią sritį išties išmanyti. Ne veltui Google nuolat keičia SEO kriterijus: tai, kas tiko prieš porą metų, šiandien jūsų svetainės į paieškos rezultatų viršų gali nebeiškelti.
Taigi, kaip Google atsirenka rezultatus, kuriuos rodyti pirmiausia? Jums įvedus raktažodį į paieškos laukelį Google pasirūpina, kad rezultatų viršūnėje atsidurtų patikima, geriausiai jūsų užklausą atitinkanti informacija. Jei vos atsidarius puslapį lankytojas sugrįžta atgal į paiešką – reiškia, kad jame pateiktas turinys neatitinka užklausos ir puslapis keliauja į žemesnę poziciją paieškos rezultatuose. Tačiau kaip paieškos sistema supranta, kad pateikta informacija yra patikima?
Tai įvertinti jai padeda išorinis SEO – kituose internetiniuose šaltiniuose esančios jūsų puslapio nuorodos. Iš kur jų gauti? Elementaru – pasirūpinkite turinio kokybe. Aktualus, tikslingas ir dėmesio vertas turinys pats savaime kuria vertę bei skatina išorinius šaltinius dalintis jūsų puslapiu. Tiesa, galite ir patys „paskatinti“ išorinio SEO veiksmingumą pasirūpindami, kad nuorodos į jūsų svetainę atsidurtų rekvizituose, kitų svetainių straipsniuose, skelbimų bei naujienų portaluose.
Visgi, labai svarbu pasirūpinti ir vidine svetainės optimizacija. Vidinis SEO yra orientuotas į antraštes, turinį, nuorodas, puslapio struktūrą, paveikslėlių pavadinimus bei aprašymus. Visi šie elementai turi būti tinkamai sutvarkyti pagal SEO gaires. Priklausomai nuo žodžių skaičiaus, svetainėje patalpintame tekste turėtų būti nuo 2 iki 5 vidinių nuorodų (į kitą jūsų puslapio skiltį) ir pora išorinių nuorodų (į kitas svetaines). Pastarąsias reikėtų atrinkti itin atidžiai ir remtis tik patikimais šaltiniais. Tiesa, gera SEO optimizacija, tai ne tik turinys ir nuorodos – svarbu, kad puslapis būtų greitai užkraunamas ir pritaikytas naršymui telefone.
Pokyčiai SEO srityje
Per pastaruosius mėnesius SEO srityje įvyko nemažai reikšmingų pokyčių, už kuriuos atsakingas ne kas kitas, kaip dirbtinio intelekto (DI) įrankiai. Būdų, kaip įdarbinti dirbtinio intelekto sprendimus SEO srityje ieško tiek paieškos varikliai, tiek verslai. Viena didžiausių naujienų – ne taip seniai Google paieškos variklyje įdiegtas Search Generative Experience (SGE) sprendimas, varomas dirbtiniu intelektu. Vartotojui įvedus užklausą į Google paiešką (kol kas tai veikia tik anglų kalba) – rezultatuose jis matys ne tik nuorodas į puslapius, kuriuose yra su užklausa susijusi informacija, tačiau ir SGE pagalba paruoštą santrauką (ang. snippet), kuri pateikiama paieškos rezultatų puslapio (SERP) viršuje. Šioje santraukoje vartotojas gali matyti atsakymą į savo klausimą ar kitą svarbią informaciją, kurią suranda, indeksuoja ir pateikia Google. Tai itin naudinga funkcija, kurios dėka nebereikės gaišti laiko spaudinėjant nuorodas ir ieškant reikiamos informacijos patiems.
DI įrankius įvairioms užduotims atlikti naudoja ir vis daugiau verslo atstovų. Įrankiai gali suteikti lankstumo ir padidinti efektyvumą tokiose srityse kaip turinio kūrimas, duomenų analizė, klientų aptarnavimas, procesų automatizavimas. Tačiau reikia turėti omenyje, kad DI įrankiai nėra 100 % objektyvūs ir sugeneruota informacija gali būti netiksli. Būtina nepamiršti, jog tai yra tik didelės duomenų bazės, gebančios greitai analizuoti informaciją, surinkti duomenis ar sukurti atvaizdus pagal analogijas. Tačiau jie taip pat reikalauja atidumo ir nuolatinės priežiūros, nes gaunami rezultatai nebūtinai yra tikslūs ir atitinkantys poreikius.
Techniniai sklandumai
Kad ir kaip džiugintų vis labiau į turinio kokybę orientuotas SEO, sklandi svetainės struktūra vis dar atlieka vieną svarbiausių vaidmenų. Puslapio struktūros kūrėjo tikslas: dėlioti informaciją taip, kad paieškos sistema kuo geriau suprastų, apie ką yra puslapis. Puslapio žyma (angl. Title Tag) turėtų konkrečiai apibrėžti, ką vartotojas ras puslapyje, tačiau sausas raktažodžių kratinys nepadės pritraukti daugiau lankytojų, todėl verta būti ne tik konkretiems, bet ir patraukliems.
Tinkamai struktūrai naudingi ir duonos trupiniai! Ne tiesiogine to žodžio prasme – svetainėje breadcrumbs yra puslapio viršuje esančios žymos, kurios parodo, kurioje svetainės dalyje esate ir kaip iki jos nusigavote. Taip pat nepamirškite pasirūpinti antraštėmis: jos padės vartotojui lengviau „skenuoti“ puslapį ir rasti reikiamą informaciją, o tinkamai parinkti antraščių dydžiai (pradedant h1 ir baigiant h6, tik nepulkite naudoti visų!) bei pavadinimai gerins puslapio SEO.
Vaizdinis turinys – efektyvus svetainės optimizatorius. Tiesa, paieškos sistema pati nesuvokia, kas pavaizduota nuotraukoje, todėl skirkite dėmesio tinkamam failo pavadinimui, tik vėlgi, nepersistenkite su raktažodžiais. Ir pamirškime pagaliau Shutterstock nuotraukas – parinkdami vaizdą savo turiniui, pagalvokite, ar jis naudingas ir papildo tekstu perteiktą informaciją.
Infografikai, video – jei tik yra galimybė, naudokite! Video turinys sėkmingai skinasi kelią į populiarumo viršūnę, todėl vaizdo įrašas svetainėje – investicija į daugiau laiko puslapyje praleidžiantį vartotoją. Šiandienos naršytojo dėmesį daug lengviau prikaustys kokybiškas vaizdo įrašas, nei, kad ir kaip bebūtų gaila, informatyvus tekstas. O jei vaizdo įrašas įkeltas į YouTube – dar geriau, turim ne tik nuorodą į puslapį, bet ir panaudodami populiarų raktinį žodį atitinkantį pavadinimą, jūsų video organinėje YouTube paieškoje bus pirmajame puslapyje – puiki galimybė savo brand’ą parodyti aukštoje pozicijoje.
Galima prirašyti ištisas paklodes patarimų efektyviam SEO, tačiau svarbiausi akcentai į kuriuos turėtumėte orientuotis optimizuojant savo svetainę yra šie:
Kokybiškas, konkretus ir patrauklus turinys suteikiantis vertę vartotojui.
Title tags ir antraštės turėtų būti aiškiai apibrėžiančios apie ką yra puslapyje pateiktas turinys ir atitikti vartotojų pateikiamas užklausas, į kurias apeliuojate.
Pasitelkite long-tail raktažodžius ir frazes, kurios geriausiai atitinka tai, ką siūlote vartotojui.
Nepaisant SEO pasaulyje vyraujančių pokyčių, kokybiškos atgalinės nuorodos (backlinks) išlaiko savo svarbą siekiant kuo geresnių optimizacijos rezultatų.
Apibendrinant – svarbiausia nepamiršti pagrindinių vidinio ir išorinio SEO elementų, pasirūpinti techniniais veiksniais – greitu puslapio veikimu, operatyviu reagavimu į paspaudimą bei puslapio pritaikymu mobiliesiems. Na ir žinoma – naudoti kokybišką, aktualų ir SEO pritaikytą turinį. Jei beskaitant kilo klausimų ar ieškote, kas galėtų pasirūpinti jūsų svetainės SEO – pasikalbėkime!
Comentarios