top of page

TikTok: kaip jis veikia ir kuo gali būti naudingas jūsų verslui

Updated: Jan 30, 2020

2016 metais Kinijoje sukurta programėlė TikTok netrukus išpopuliarėjo visame pasaulyje, o šiuo metu turi pusantro milijardo vartotojų. Tiesa, populiariausia ji tarp Z kartos atstovų, kuriems šis Vine, Instagram ir Snapchat derinys jau tapo nauja manija. TikTok mūsų šalyje kol kas nėra plačiai naudojamas reklaminiams tikslams, todėl į jauną auditoriją orientuotiems verslams gali tapti galimybe pritraukti naujus klientus.

TikTok vartotojai kuria trumpus lengvo turinio vaizdo įrašus, naudodami įvairius efektus bei muzikos takelius. Pirminė programėlės versija, kurioje vartotojai galėjo kurti video, imituodami muzikinių kūrinių atlikimą, vadinosi Musical.ly. Vėliau pastaroji buvo pakeista į TikTok, automatiškai perkeliant visus Musical.ly vartotojus į naująją platformą. Į TikTok vartotojas ateina ne pažiūrėti, ką veikia jo mėgstami nuomonės formuotojai ar draugai (kaip Instagram ar Snapchat), o gerai praleisti laiko, pasijuokti. Programėlės veikimo principas panašus į visiems žinomus socialinius tinklus, kuriuose savo naujienų sraute galime matyti populiariausius video (angl. viral). Čia taip pat veikia „grotažymių iššūkiai“ (angl. hashtag challenge), kur vartotojai kviečiami kurti vaizdo įrašus, atitinkančius grotažymės diktuojamą temą.

Nors žaibiško TikTok populiarumo pamatus pastatė Z karta, naujausiais duomenimis, užsienyje TikTok naudojančių vartotojų amžiaus vidurkis šiuo metu pakilo iki 24-26 metų, tad ilgainiui tokia tendencija pasieks ir mūsų šalį. Nuolatiniai TikTok vartotojai platformoje praleidžia apie 50 minučių per dieną, panašiai, kaip ir Facebook. Tiesa, TikTok suformavo savo milžinišką nuolatinių vartotojų auditoriją per metus, o Facebook tai pavyko per daugiau nei dešimtmetį.

Lietuvoje TikTok kol kas nėra pasiekęs populiarumo aukštumų. Įdomi platformos tendencija – populiarūs TikTok turinio kūrėjai dažniausiai nėra žinomi jokiuose kituose socialiniuose tinkluose. Pavyzdžiui, lietuvė TikTok turinio kūrėja @powerpuffmoniq, kuri savo paskyroje dalijasi išskirtinio makiažo kūrimo vaizdo įrašais, platformoje turi 1,7 milijono sekėjų. Keletas Lietuvoje populiarių Instagram nuomonės formuotojų turi TikTok profilius, bet nėra aktyvūs turinio kūrėjai, todėl populiarumas Instagram neužtikrina populiarumo TikTok.

TikTok naudotojai siekia atsidurti pagrindiniame naujienų sraute, kuris pažymėtas grotažyme „skirta tau“ (#foryou). Prisijungę prie TikTok pirmiausia savo sraute matysite jūsų lokacijoje populiarius video, o netrukus jūsų matomas naujienų srautas veiks panašiai kaip Facebook naujienos ir Instagram paieškos skiltis (angl. explore), kur matysite jums aktualius vaizdo įrašus. Vartotojo pomėgius TikTok nustato pagal tai, kiek laiko žiūrite jūsų sraute pateikiamus video, taip algoritmas dideliu greičiu prisitaiko prie kiekvieno vartotojo. TikTok naujienų srautas yra toks personalizuotas, kad jūsų matomi vaizdo įrašai gali visiškai nesutapti su kitų vartotojų naujienų srautais.


Reklamos galimybės


Didieji prekių ženklai, tokie kaip Disney, Guess, Nike jau naudojasi šia programėle reklamos tikslais, tačiau dabartiniais duomenimis Jungtinėse Valstijose TikTok naudoja tik 4% prekės ženklų. Lietuvoje situacija panaši – platformą reklamai naudoja vos keletas prekės ženklų (Tiketa, Pildyk, Makalius), taigi (bent kol kas) nėra tikėtina, kad reklama naujoje programėlėje gali visiškai pakeisti Instagram ar Facebook matomą reklamą.

TikTok skirtas pramogai, todėl čia nepriimtina akivaizdi reklama, kuri jau yra tapusi norma Instagram bei Facebook platformose. Siekiant kontroliuoti vartotojų reakcijas į kuriamą turinį, galima filtruoti nepageidaujamus komentarus pagal vartotojų naudojamus raktažodžius (pavyzdžiui, keiksmažodžius). Taip pat TikTok nėra svarbi video kokybė, čia dominuoja kasdieniškose situacijose, specialiai filmavimu neparuoštoje aplinkoje sukurti vaizdo įrašai.

2020-ais metais TikTok žadamas dar didesnis populiarumas ne tik užsienyje, bet ir Lietuvoje. Verta paminėti, jog norint rodyti reklamą Facebook ir Instagram reikia skirti lėšų jos sklaidai, o TikTok, užtenka koncentruotis į organiško turinio kūrimą. Norintiems išbandyti reklamines galimybes šioje platformoje verta pasitelkti TikTok platformoje populiarių nuomonės formuotojų reklamą. Kitas variantas – susikurti savo paskyrą ir pasiruošti nuolat kurti didelį pramoginio, organinio, konkrečiai jūsų prekės ar paslaugos auditorijai aktualaus turinio kiekį, skelbti grotažymių iššūkius.

Z kartos vartotojai nemėgsta būti pasyvūs žiūrovai, todėl toks auditorijos įtraukimas, kaip grotažymių iššūkiai, veiksmingas. Milijonus sekėjų turintys TikTok nuomonės formuotojai bei prekių ženklai, surinko didžiules sekėjų armijas: Guess su iššūkiu #InMyDenim surinko 39,4 milijono peržiūrų, o populiarių JAV vakaro šou vedėjas Jimmy Fallon su iššūkiu #TumbleweedChallenge – 28,7 milijono peržiūrų.

TikTok – kol kas Lietuvoje mažai naudojamas reklamos įrankis, todėl dabar pats laikas pradėti. Į jaunus klientus orientuoti Lietuvos verslai savo reklamai naudodami TikTok gali ne tik „užsiauginti“ savo sekėjų bazę, bet ir parodyti, jog geba priimti inovatyvius sprendimus bei greitai prisitaikyti prie naujausių tendencijų.

bottom of page