SEO: kaip atsidurti paieškos rezultatų viršūnėje?

Updated: Sep 14

SEO (Search Engine Optimization) – paieškos sistemų optimizavimas – jau yra privalomąja tvarka įtrauktas į kiekvieno save gerbiančio marketingo išmanytojo žodyną. SEO tikslas – taip apdoroti internetinės svetainės turinį, kad ji atsidurtų paieškos rezultatų viršūnėje. Kitaip tariant, pirmame Google paieškos puslapyje matomi rezultatai (išskyrus apmokėtą reklamą su prierašu „Skelbimas“) yra svetainės, kurios žino, kas yra ir kaip veikia SEO.


O tai ką ten, raktažodžius sudėt, dar kokią nuorodą ir va – profesionalus SEO. Bandyti galima, bet visgi ir išmanyti verta. Ne veltui Google nuolat keičia SEO kriterijus: tai, kas tiko prieš porą metų, šiandien ne iškels jūsų svetainę į paieškos rezultatų viršų.


Taigi, kaip Google atsirenka sau mieliausius rezultatus? Jūs vedate raktažodį į paiešką, o Google pasirūpina, kad rezultatų viršūnėje atsidurtų geriausiai jūsų užklausą atitinkanti, patikima informacija. Jei tik atsidarius puslapį lankytojas grįžta į paiešką, reiškia, kad turinys neatitinka užklausos ir puslapis keliauja į paieškos rezultatų apačią. Kaip paieškos sistema supranta, kad informacija patikima? Čia prisistato išorinis SEO – kituose internetiniuose šaltiniuose esančios jūsų puslapio nuorodos. Iš kur tokių iškasti? Elementaru – pasirūpinkite turinio kokybe. Dėmesio vertas turinys pats savaime kuria vertę bei skatina išorinius šaltinius dalintis jūsų puslapiu. Tiesa, patys galite „paskatinti“ išorinio SEO veiksmingumą ir pasirūpinti, kad jūsų puslapio nuorodos atsidurtų socialiniuose tinkluose, rekvizituose, kitų svetainių straipsniuose, skelbimų bei naujienų portaluose.


Bet išorė dar ne viskas, o kaip su vidum? Vidinis SEO orientuotas į tai, ką randame puslapio viduje, t.y. antraštės, nuorodos, puslapio struktūra, paveikslėlių pavadinimai, puslapio turinys. Priklausomai nuo žodžių skaičiaus, tekste turėtų būti nuo 2 iki 5 vidinių nuorodų (į kitą jūsų puslapio skiltį) ir pora išorinių nuorodų, pastarąsias reikėtų atidžiai atrinkti, remtis tik patikimais šaltiniais. Tiesa, geras SEO, tai ne tik turinys ir nuorodos – svarbu, kad puslapis būtų greitas ir pritaikytas naršymui telefone, kitu atveju net ir geriausias turinys neišgelbės jūsų svetainės nusiritimo į paieškos rezultatų dugną. Norėdami to išvengti, savo puslapio greitį galite pasitriktinti čia.



CEO apie SEO: turinys turinys turinys!


Vienas naujausių Google paieškos šuolių – praeitų metų spalį pristatyta BERT sistema, kuri geba atpažinti ne tik atskirus raktažodžius, bet ir kitas detales, kitaip tariant, analizuoja kontekstą. Dar vienas BERT privalumas – sistema atpažįsta ir netaisyklingai parašytus žodžius, kaip teigia patys sistemos kūrėjai, juk googliname tam, kad sužinotume, todėl neteisingai parašytas žodis neturėtų kliudyti gauti geriausius paieškos rezultatus. Šis Google paieškos pokytis nesukėlė perversmo SEO, tik paskatino svetainių savininkus kurti dar labiau koncentruotą ir į aiškiai į konkrečius klausimus atsakantį turinį.


Kalbėdami apie 2020 metų ir tolimesnes SEO tendencijas, įmonių vadovai bei SEO specialistai tikina, kad dabar svarbiausias švarus ir aiškus pateikimas bei aktualus ir vertingas aukštos kokybės turinys. Kitas patarimas: įsiklausyti į savo klientus ir teikti tik tokį turinį, kuris jiems tikrai įdomus. Raktažodžių krūvomis užsikasę SEO specialistai gali įkvėpti: anot Groupon SEO specialistės Jenn Mathews, Google naujina savo paieškos optimizavimą orientuodamasi į vartotojo poreikius, o ne į apskaičiuotą raktažodžių panaudojimą.


Siekiant tinkamai optimizuoti svetainę, verta susitelkti į vartotojo patirtį (angl. User Experience). Čia kalbame ne tik apie vartotojo patirtį apsilankius svetainės pagrindiniame puslapyje ar kitose skiltyse, bet ir apie tai, kokių veiksmų imsitės jam palikus svetainę. Tinkamas remarketingas, informacijos personalizacija jau esamiems klientams – padės kurti patikimą SEO.


Techniniai sklandumai


Kad ir kaip džiugintų vis labiau į turinio kokybę orientuotas svetainių optimizavimas, vis dėlto, svarbų vaidmenį vis dar atlieka sklandi svetainės struktūra. Puslapio struktūros kūrėjo tikslas: dėlioti informaciją taip, kad paieškos sistema kuo geriau suprastų, apie ką yra puslapis. Puslapio žyma (angl. Title Tag) turėtų konkrečiai apibrėžti, ką vartotojas ras puslapyje, tačiau sausas raktažodžių kratinys nepadės prtitraukti daugiau lankytojų, todėl verta būti ne tik konkretiems, bet ir patraukliems.


Tinkamai struktūrai naudingi ir duonos trupiniai! Ne tiesiogine to žodžio prasme – svetainėje breadcrumbs yra puslapio viršuje esančios žymos, kurios parodo, kurioje svetainės dalyje esate ir kaip iki jos nusigavote.


Taip pat nepamirškite pasirūpinti antraštėmis: jos padės vartotojui lengviau „skenuoti“ puslapį ir rasti reikiamą informaciją, o tinkamai parinkti antraščių dydžiai (pradedant h1 ir baigiant h6, tik nepulkite naudoti visų!) bei pavadinimai gerins puslapio SEO.


Vaizdinis turinys – efektyvus svetainės optimizatorius. Tiesa, paieškos sistema pati nesuvokia, kas pavaizduota nuotraukoje, todėl skirkite dėmesio tinkamam failo pavadinimui, tik vėlgi, nepersistenkite su raktažodžiais. Ir palaidokim pagaliau Shutterstock nuotraukas – parinkdami vaizdą savo turiniui, galvokite, ar jis naudingas ir ar papildo tekstu perteiktą informaciją.


Infografikai, video – jei tik yra galimybė, naudokite! Video turinys sėkmingai skinasi kelią į populiarumo viršūnę, todėl vaizdo įrašas svetainėje – investicija į daugiau laiko puslapyje praleidžiantį vartotoją. Šiandienos naršytojo dėmesį daug lengviau prikaustys kokybiškas vaizdo įrašas, nei, kad ir kaip bebūtų gaila, informatyvus tekstas. O jei vaizdo įrašas įkeltas į YouTube – dar geriau, turim ne tik nuorodą į puslapį, bet ir panaudodami populiarų raktinį žodį atitinkatį pavadinimą, jūsų video organinėje YouTube paieškoje bus pirmajame puslapyje – puiki galimybė savo brendą parodyti aukštoje pozicijoje.


2020 ir numatomas dirbtinio intelekto šuolis


Galima prirašyti ištisas paklodes patarimų efektyviam svetainės optimizavimui, bet jei bandytume sukurpti apibendrinimą, tuomet susumavus visas specialistų tyrimus ir spėjimus, 2020 metais SEO svarbiausiais rodikliais laiko tai, ar tinklapyje yra vaizdo įrašų, informacijos vertė dabar tampa svarbesnė už algoritmą, o svarbiausias tinkamo optimizavimo elementas – tobulas pritaikymas naršymui telefone.


Kokie SEO pokyčiai numatomi ateityje? Specialistai sutartinai teigia, kad didįjį pokytį lems dirbtinis intelektas (AI). BERT sistema jau padėjo pamatus tolesniam dirbtinio intelekto naudojimui paieškos sistemose, o tikslas paprastas – gebėti kuo geriau atpažinti patikimą ir aktualų turinį, mažiau dėmesio skiriant laiku ir vietoje sudėtoms nuorodoms, daugiau – turinio kokybei.


Susisiekime!

Marketingo agentūra „Sėkmingi“

Laisvės al. 82, Kaunas

  • Grey Facebook Icon
  • Grey LinkedIn Icon

© 2020 UAB Sėkmingi