top of page

Memai – skaitmeninės rinkodaros perliukas?

Per pastarąjį dešimtmetį memes tapo šiuolaikinės kultūros dalimi, emocijų išraiškos būdu ir sparčiai plintančiu humoristiniu reiškiniu. Jie yra visame internete – naujos tendencijos ar populiarėjančios temos gali tapti nauju memu. Dėl memų populiarumo nenuostabu, kad prekių ženklai trokšta juos naudoti savo komunikacijoje. Juk jie sugeba perduoti požiūrį, jausmus ir situacijas per juoko prizmę.



Kuo tie memai stebuklingi?


Kartais užmirštame, kad socialiniai tinklai yra skirti atsipalaiduoti, bendrauti ir mėgautis vaizdais ar juokingais paveikslėliais. Remiantis „Ypulse“ duomenimis 74% vartotojų siunčia memus norėdami pralinksminti savo draugus, o 53% – tikėdami, kad į juos sureaguos. Turėtume pripažinti, kad įprasti rinkodaros sprendimai – pavyzdžiui, mokamos reklamos – socialiniuose tinkluose kartais sulaukia mažo susidomėjimo, pradeda erzinti ar neįtraukia.


Humoras yra puikus būdas padaryti gerą pirmą įspūdį ar pritraukti naujų klientų. Ir kas gi gali būti geriau nei juokingas paveikslėlis, susietas su prekių ženklo pozityvumu? Laikas į socialinius tinklus pažvelgti iš kitos perspektyvos, pateikti reklamą kitaip – dalijantis memais.


Memai yra linksmi, atkreipiantys dėmesį ir patrauklūs. Kaip ir kiti reklamos tipai, jie gali perteikti informaciją taip, kad ji pasiektų klientą ir išliktų atmintyje. Be to, kaip popkultūros dalis, memai turi savo konotaciją, o tai reiškia, kad juos pasitelkę galite pasakyti daugiau pateikę mažiau informacijos. Vienas iš pagrindinių memų privalumų – jie aktualūs ir lengvai kuria ryšį. Teisingai išnaudojama memų rinkodara gali tapti sėkminga. Ji pralenkia triukšmą sukeliantį prekių ženklo turinį, atkreipia dėmesį ir sulaukia papildomo auditorijos srauto.

Pasileiskite plaukus ir ženkite į memų rinkodarą!


Kas gali būti geriau nei nemokama reklama, kuri pritraukia vartotojus? Atraskite memus ir sukurkite turinį su labai mažai pastangų. Tereikia pasitelkti savo kūrybiškumą ir sugalvoti originalią idėją. Internete galima rasti nemokamus įrankius, kurie suteiks galimybę sukurti memą, pavyzdžiui, „Imgflip“ galite ne tik surasti pavyzdžių ar idėjų, bet ir nemokamai sugeneruoti savo memą.


Memai yra laisva išraiškos forma, padedanti atspindėti save ir išsakyti mintis, tačiau norint sukurti „teisingą“ memą, reikia laikytis kelių neoficialių taisyklių:

  1. Tekstas turi būti trumpas, o šriftas – didelis ir lengvai įskaitomas.

  2. Laikykitės pirminės memo reikšmės – jei ją pakeisite, galite suklaidinti savo auditoriją. Jei nežinote ar nesate tikri, kokia yra memo struktūra, pasitikrinkite „Google“ ir paieškokite panašių memų.

  3. Niekada neįtraukite akivaizdaus CTA į savo memą. Nors tai gali pasirodyti kaip nuostabi idėja, žmonės gali susierzinti, kad bandote juos skatinti įsigyti prekę ar paslaugą. Memai skirti pasijuokti.


Norint sukurti veiksmingą memų rinkodaros strategiją, svarbu išsinagrinėti rinką, analizuoti tendencijas ir atkreipti dėmesį į prekių ženklo veiklos srityje ir populiariojoje kultūroje vykstančias diskusijas. Šių įžvalgų ir tendencijų atradimas yra idealus būdas priimti sėkmingus rinkodaros sprendimus. Svarbu neužmiršti, kad memas gali tapti virusiniu (angl. viral), tačiau jis dėmesį pritrauks tik ribotą laiką. Neužmikite ant laurų! Norėdami pasiekti daugiau ilgalaikių memų rinkodaros rezultatų, pasistenkite, kad turinys atspindėtų jūsų prekių ženklo tapatybę.



Pastebėtina, kad laikui bėgant rinkodara vis labiau keičiasi. Šiais laikais prekių ženklai turi ne tik rūpintis pardavimais, tačiau ir sukurti ryšį su klientu bei su juo susitapatinti. Komedija yra puikus būdas pradėti pokalbius, puoselėti santykius ir net reklamuoti savo paslaugas ar produktus. Tačiau prieš pradėdami būtinai susipažinkite su savo auditorija ir išsiaiškinkite, kas jiems atrodo juokinga. Ne visi jūsų memai susilauks didelio populiarumo, tačiau svarbu stengtis ir nekurti to, kas įžeistų kitus.


bottom of page