top of page

Konversijos marketinge: reikšmė ir matavimas

Konversijos yra svarbus rodiklis, padedantis įvertinti, kaip sekasi jūsų verslui ir geriau suprasti visą vartotojo kelionę iki pagrindinio tikslo – prekės ar paslaugos įsigijimo. Kas iš tiesų yra vadinama konversijomis ir kodėl naudinga jas matuoti?



Kas yra konversijos?


Konversija yra jūsų verslui naudingas vartotojo atliktas veiksmas: teksto skelbimo spustelėjimas, video reklamos peržiūrėjimas, susisiekimas su įmone mobiliuoju telefonu, registracija internetu, prekės ar paslaugos įsigijimas ir pan. 

Yra išskiriamos dvi konversijų rūšys – mikro ir makro, kuo jos skiriasi? Makro konversija yra laikomas galutinis, finansinę naudą atnešantis tikslas, kurį nori pasiekti verslas, pavyzdžiui, prekės ar paslaugos įsigyjimas. Tuo tarpu mikro konversija gali būti įvairūs kiti veiksmai, kuriuos klientas atlieka lankydamasis jūsų internetinėje svetainėje, pavyzdžiui, asmeninių duomenų palikimas, naujienlaiškio užsiprenumeravimas, skambutis, prekių įsidėjimas į krepšelį ir pan. Mikro konversijos yra pagrindinis indikatorius, padedantis suprasti, kaip sekasi jūsų verslui ir pamatyti visą kliento kelionę iki galutinio rezultato. 


Kodėl svarbu konversijas matuoti?


Konversijos yra vienas pagrindinių marketingo strategijos efektyvumo rodiklių. Klientų susidomėjimui jūsų preke ar paslauga įtakos turi patys įvairiausi veiksniai, todėl svarbu stebėti ir analizuoti klientų atliekamus veiksmus, kad galėtumėte laiku sureaguoti ir priimti atitinkamus sprendimus kuo geresniems rezultatams pasiekti. Sekdami konversijas geriau pažinsite tikslinę auditoriją ir aiškiai matysite, kurios jūsų strategijos duoda rezultatų, o kurios – ne, todėl galėsite veiksmingiau paskirstyti išteklius.


Kaip sekti konversijas?


Yra daugybė duomenų, kuriuos galite stebėti, tačiau tikrai ne visi tiksliai parodys, kaip jūsų verslui sekasi. Todėl labai svarbu identifikuoti pagrindinius tikslus, veiksmingumo rodiklius ir pasirinkti atitinkamas metrikas, kurias sistemingai seksite. Tokiu būdu galėsite nuosekliai stebėti savo pažangą ir prireikus koreguoti strategijas.


Visų pirma, aiškiai apsibrėžkite, kokie veiksmai yra konversija jūsų verslui. Tai gali būti pirkimas, formos užpildymas, programėlės atsisiuntimas, ar bet koks kitas pageidaujamas veiksmas – svarbu aiškiai apibrėžti konversijų tikslus. 


Įsidiekite arba paprašykite specialistų pagalbos įdiegiant patikimas konversijų stebėjimo priemones, tokias kaip Google Analytics, Google Tag Manager ir Meta Pixel, kad galėtumėte tiksliai sekti duomenis įvairiuose kanaluose ir įrenginiuose. Tam, kad galėtumėte sekti konkrečias savo pasirinktas konversijas, pirmiausia reikia sukurti ir priskirti įvykius (ang. event) norimiems veiksmams. Google Analytics atvaizduojami įvykiai konfigūruojami Google Tag Manager platformoje, tuo tarpu Meta įvykiai kuriami ir atvaizduojami Meta Pixel platformoje. Norint, kad socialinių tinklų duomenys būtų tinkamai atvaizduojami Google Analytics, rekomenduojame tinkamai sudėti universalaus sekimo modulio (UTM) parametrus, konversijų pikselius ir sekimo kodus, kad galėtumėte konversijas tiksliai priskirti konkrečioms marketingo kampanijoms, kanalams ar šaltiniams. Taip galėsite išsamiai analizuoti duomenis ir geriau suprasti, kokie marketingo veiksmai nulemia jūsų gaunamus rezultatus.


Atidžiai stebėkite ir analizuokite vartotojų elgseną skirtinguose vartotojo kelionės etapuose. Suprasdami, kuriuose žingsniuose jie nutraukia procesą, galėsite priimti duomenimis pagrįstus optimizavimo sprendimus. Tam, kad gautumėte išsamias įžvalgas apie auditorijos elgseną, konversijų duomenis segmentuokite pagal įvairius kriterijus, pavyzdžiui, demografinius rodiklius, įrenginio tipą ar šaltinį, atvedusį vartotoją pas jus. Tai padės lengviau pritaikyti savo marketingo strategijas konkretiems auditorijos segmentams. Nuolat stebėkite konversijų kiekį, kainą ir vertę. Reguliari analizė padės jums įžvelgti tendencijas ir priimti tolimesnius sprendimus.


Konversijų rodiklis


Nemažiau svarbu yra stebėti ir konversijų rodiklį, kuris padeda pamatuoti, kiek procentų svetainės vartotojų įvykdo jūsų pageidaujamą veiksmą. Tai metrika, rodanti jūsų kampanijų veiksmingumą ir padedanti optimizuoti svetainę. Apskaičiuodami konversijų rodiklį galite pamatyti, kaip jums sekasi svetainės lankytojus paversti savo klientais. Kaip jį apskaičiuoti?

Vartotojų atliktus veiksmus reikia padalinti iš vartotojų skaičiaus ir padauginti iš 100 procentų. Pavyzdžiui, jeigu per tam tikrą laiką jūsų svetainę aplankė 2000 lankytojų ir 20 iš jų įvykdė konversijas, tai reiškia, kad (20/2000*100%) jūsų konversijų rodiklis – 1%. Šis rodiklis yra ypač aktualus įmonėms, lankytojus pritraukiančioms mokama reklama, todėl turimus duomenis būtina analizuoti. 


Mažas konversijos rodiklio procentas gali priklausyti nuo įvairių veiksnių: netinkamai pasirinktos auditorijos reklaminei kampanijai, nepatogios internetinės svetainės struktūros ar dizaino, produkto ar jo kainos patrauklumo, sezoniškumo ir pan. Pagalvokite, galbūt jūsų svetainė optimizuota pasirinkus netinkamus raktažodžius, o galbūt reklaminės kampanijos atveda ne tą vartotojų segmentą, kurį turėtų? Tiesa, konversijos rodiklius naudinga pamatuoti visuose pagrindiniuose jūsų svetainės puslapiuose, kuriuose vartotojai gali vykdyti konversijas. Šios informacijos žinojimas padės jums atlikti patobulinimus, reikalingus didesniems konversijos rodikliams pasiekti.


Laikydamiesi šių patarimų galėsite pradėti veiksmingai matuoti konversijas, analizuoti duomenis, gauti vertingas įžvalgas bei optimizuoti savo strategijas. Jei jums iškilo klausimų ar ieškote marketingo komandos, kuri padėtų pasiekti konversijų tikslus – pasikalbėkime.


bottom of page