top of page

Kaip tinkamai pasiruošti Black Friday ir Cyber Monday

Artėjant Black Friday ir Cyber Monday karštinei, rekomenduojame tinkamai pasiruošti: parengti komunikacijos planą, iš anksto sukurti turinį, reklamines kampanijas, suplanuoti skiriamą biudžetą. Norėdami palengvinti šį procesą, dalinamės su jumis profesionaliomis įžvalgomis ir naudingais patarimais, kurie padės nepasimesti ir pasiekti kaip įmanoma geresnius rezultatus.



Remiantis Google Trends duomenimis, žmonių susidomėjimas nuolaidų savaitgaliu pradeda augti spalio mėnesį, todėl planuoti auditorijas, rinkti prenumeratorius, ruoštis reklaminėms kampanijoms rekomenduojame pradėti iš anksto. Jei Black Friday kampanijas jau esate vykdę – įvertinkite, kas jums sekėsi geriausiai, koks turinys ir kanalai atnešė didžiausią naudą.


Naudokite naujienlaiškius ir didinkite kontaktų sąrašą


Email marketingas – puiki priemonė verslams pasiekti savo klientus. „Omnisend“ duomenimis, per 2022 metų Black Friday naujienlaiškiais sugeneruotų užsakymų skaičius išaugo 13,8 %, o Cyber Monday net 34,4 %. Email marketingas gali būti veiksmingai pasitelktas bet kuriame vartotojo kelionės etape: užsiregistravus svetainėje, užpildžius pop-up arba laimės rato formą, įsidėjus produktą į krepšelį, pateikus užsakymą.


Suteikite išankstinį nuolaidos kodą ar greitesnę prieigą prie specialių pasiūlymų tik savo sekėjams ir naujienlaiškių prenumeratoriams – taip padidinsite auditoriją ir paskatinsite potencialius klientus prisijungti prie jūsų socialinių tinklų bendruomenės bei užsiprenumeruoti naujienlaiškį. Pasinaudokite papildomais įrankiais, tokiais kaip pop-up, landing page ar laimės rato formomis naujienlaiškių prenumeratorių skaičiui padidinti.


Pasirinkite tinkamas Meta ads auditorijas


Ruošiant Black Friday reklamines kampanijas, svarbu pasirinkti tinkamus Meta ads auditorijų tipus. Dėmesį reikėtų sutelkti į tas auditorijas, kurios jau anksčiau buvo susidomėjusios jūsų produktais ir yra susipažinusios su jūsų prekių ženklu. Black Friday / Cyber Monday laikotarpiu rekomenduojame orientuotis į šiuos auditorijų tipus:

  • Custom auditorija (vartotojai, kurie lankėsi jūsų internetinėje svetainėje, įsidėjo prekes į krepšelį, bet jų nenusipirko bei tie, kurie jau įsigijo jūsų prekes);

  • Lookalike auditorija (vartotojai, kurių demografiniai rodikliai ir pomėgiai yra panašūs į jau esamų pirkėjų);

  • Broad auditorija (nenurodant konkrečių demografinių rodiklių, pomėgių ar elgesio, algoritmai gali geriau atrasti tinkamus vartotojus, kuriems rodyti skelbimą. Tai reiškia, kad naudodami plačią auditoriją galite užfiksuoti konversijas, kurias kitu atveju būtumėte praleidę).


Atlikite rezultatų analizę ir testuokite skelbimus


Jei jau esate vykdę Black Friday ar Cyber Monday reklamines kampanijas, atlikite kruopščią jų duomenų analizę. Taip žinosite, kas praeityje veikė ar neveikė ir galėsite šią patirtį pritaikyti kuriant naujas reklamines kampanijas.


Taip pat galite paanalizuoti ankstesnes konkurentų Black Friday reklamines kampanijas Facebook skelbimų bibliotekoje. Pažiūrėkite, kaip jie pozicionuoja savo produktus, akcijas ir pasiūlymus, kokius vizualus ir tekstus naudoja skelbimuose. Facebook skelbimų biblioteka ypač naudinga, jei Black Friday ir Cyber Monday reklaminių kampanijų dar nesate vykdę.


Reklaminių skelbimų kainos Juodojo penktadienio metu yra ypatingai aukštos, todėl rizikinga juos leisti prieš tai neišbandžius. Pasiruoškite kelis skelbimų variantus ir atlikite jų testavimą iš anksto. Taip išsiaiškinsite, kurie iš jų veikia geriausiai ir artėjant Black Friday galėsite pradėti maksimalią naudą nešančias reklamos kampanijas. Testavimo metu eksperimentuokite su skirtingais skelbimų formatais. Vaizdo įrašai ir „Advantage + Carousel“ skelbimai gali padėti jums išsiskirti iš konkurentų ir pasiekti puikių rezultatų.


Tiesa, paleidus Facebook reklamines kampanijas, jas reikėtų kuo mažiau koreguoti. Kodėl? Nes kiekvieną kartą paleidžiant naujus skelbimus, algoritmas automatiškai persijungia į mokymosi etapą. Mokymosi etapas – tai laikas, per kurį platforma pateikia jūsų skelbimus skirtingiems auditorijos segmentams, renka našumo įžvalgas ir jį optimizuoja. Šiuo laikotarpiu rezultatai dažnai svyruoja – tai normalu. Paprastai reikalinga surinkti 50 konversijų, kad našumas stabilizuotųsi, tad būkite kantrūs ir pasitikėkite algoritmu.

Naudokite aukštos kokybės vizualus


Nuolaidų metu vartotojai reklaminius skelbimus mato visur: jiems siunčiami el. laiškai, reklamų pilna socialiniuose tinkluose ir internetinėse svetainėse. Todėl norint patraukti potencialių pirkėjų dėmesį ir paskatinti juos paspausti jūsų skelbimą, būtina naudoti kokybišką vaizdinę medžiagą ir akį traukiančius, lengvai įsimenamus pranešimus. Aukštos kokybės vizualai padeda perteikti jūsų produktų vertę, kokybę, kelia pasitikėjimą prekių ženklu. Norint geresnių reklamos rezultatų, Google ir Meta Ads kampanijose rekomenduojame naudoti paveikslėlius, kuriuose tekstas užima ne daugiau nei 20% viso vizualo.

Paruoškite Google PMax kampanijas ir naudokite CTA


Jei naudojate Google Performance Max kampanijas, nuolaidų savaitgaliui rekomenduojame eliminuoti prekių ženklo pavadinimo raktinius žodžius, nes jie gali labai stipriai „išpūsti“ ROAS (Return On Ad Spend) rodiklį, bet nepritraukti naujų vartotojų. Kadangi per sistemą kol kas nėra galimybės to daryti tiesiogiai, kreiptis reikėtų į Google supportą ir šiuo klausimu pasirūpinti kuo anksčiau. Taip pat nepamirškite, kad visuose reklaminiuose skelbimuose būtina naudoti CTA (Call To Action).


Apgalvokite nuolaidų dydį, reklaminių kampanijų tipus, strategijas bei biudžetą


Black Friday ir Cyber Monday metu žmonės plūsta į parduotuves, nes tikisi sutaupyti. Todėl reklaminis skelbimas su 5% ar 10% nuolaida bus menkai pastebimas didesnių nuolaidų gausoje. Vidutinis nuolaidų pasiūlymas yra 25% – rekomenduojame į tai atsižvelgti planuojant, kokias nuolaidas siūlysite.


Planuojant savo reklamos biudžetą, negailėkite pinigų Black Friday reklamai. Populiariausiomis apsipirkimo dienomis konkurencija yra itin didelė – dėl vartotojų dėmesio varžosi daugybė prekių ženklų. Kai kurie jų, Black Friday reklamai skiria net 188% didesnį biudžetą, nei įprastai. Didesnis biudžetas leidžia efektyviau konkuruoti ir padeda užtikrinti, kad jūsų skelbimai būtų dažniau rodomi potencialiems pirkėjams.


Reklamines kampanijas rekomenduojame leisti dviejų tipų – optimizuotas į konversijas ir į srautą. Black Friday metu, vartotojai ir taip yra linkę konvertuoti, todėl svarbu neprarasti jų srauto ir išlaikyti aukštą reklamos parodymų procentą pirmose Google pozicijose. Nemažiau svarbu pasirinkti ir tinkamas biudžeto strategijas: atskiroms kampanijoms ar bendram visų kampanijų dienos biudžetui geriausia skirti dvigubai tiek, kiek yra nustatytas (jei nustatytas) CPA – kaina už atliktą veiksmą. Kampanijų biudžetą naujiems ir esamiems klientams geriausia skirstyti maždaug 70:30 santykiu. Pavyzdžiui, jei biudžetas yra 1000 Eur, tai 700 Eur skiriami naujų vartotojų pritraukimui, o 300 Eur – esamų vartotojų, kurie neatliko pageidaujamo veiksmo, sugrąžinimui.


Black Friday ir Cyber Monday metu rekomenduojame išjungti atskiras reklamas ar reklamines kampanijas, kurių išlaidos pasiekia nustatytą CPA vertę, tačiau negeneruoja pardavimų (jei strategija yra Target CPA). Kampanijų biudžetus galima mažinti 10% kas 12 valandų, jei ROAS rodiklis laikosi mažesnis nei siekiamas. Kampanijoms, kurios pasiekia ar viršija iškeltus tikslus – biudžetus galima didinti 10% kas valandą ar dieną.


Iš anksto atlikus turimų duomenų analizę, apgalvojus kokias komunikacijos strategijas taikysite, pasiruošus turinį ir reklamines kampanijas bei skyrus joms tinkamą biudžetą – Black Friday ir Cyber Monday metu galėsite jaustis ramiai ir užtikrintai. Tikimės, jog patarimai buvo naudingi ir panaudoti praktikoje padės jums pasiekti puikių rezultatų.

Keletas įdomių faktų apie Black Friday ir Cyber Monday:

  • 2021 m. apsipirkimams internetu per Cyber Monday amerikiečiai išleido 10,7 mlrd. JAV dolerių, o per Black Friday – 8,9 mlrd. Piko valandomis pirkėjai kas minutę išleisdavo 12 mln.

  • Numatoma, kad 2023 m. Black Friday pardavimai viršys 9,8 mlrd. JAV dolerių.

  • 2022 m. Black Friday pardavimai internetu viršijo 9,12 mlrd. JAV dolerių.

  • Vidutinė Black Friday nuolaida yra 25%.

  • Užsienio valstybėse, kur Black Friday ypač populiarus, pirkėjai eilėse vidutiniškai stovi po maždaug dvi su puse valandos.

bottom of page