Google nebenori mūsų stebėti?

„Google“ išplatino pranešimą, kuriame teigia planuojanti atsisakyti vartotojo naršymo istorija paremtų reklamų. Ateityje paieškos milžinė žada nebekurti jokių įrankių, kurie pateiktų konkrečių duomenų analizes naudojant skirtingas „Google“ paslaugas. Jei kompanija išties laikysis žodžio, mums įprasta reklama taps praeitimi.



Nauja privatumo apsauga


Anot „Google“ reklamos privatumo ir pasitikėjimo komandos produktų valdymo direktoriaus Deivido Temkino, norėdama pateikti atitinkamus skelbimus, paieškos sistemų lyderė planuoja naudoti privatumą saugančią sąsają, tokią kaip „Federated Learning of Cohorts API“ (FLoC). Šis įrankis nesirems konkrečiu kiekvieno vartotojo elgesiu – jis grupuos vartotojus pagal jų interesus.


„Google“ planuoja pradėti testuoti FLoC grupes Chrome bandomosiose versijose ateinantį mėnesį, o antrąjį šių metų ketvirtį bus siekiama išbandyti šias grupes su Google Ads naudotojais. Balandį Chrome vartotojai galės nusistatyti naujus privatumo parametrus.

Dėmesys duomenų apsaugai – seniai nebe naujiena. ES, JAV bei kitų šalių vyriausybės laiko visus duomenų rinkėjus po padidinamuoju stiklu, todėl logiška, kad „Google“ turėjo imtis veiksmų. Tikėtina, kad kompanija taip bando išvengti griežtesnio duomenų privatumo reglamentavimo, o savanoriškas susirūpinimas duomenų apsauga padės išvengti valdžios įsikišimo.


Ką tai reiškia vartotojui?

  1. Vienas iš FLoC privalumų vartotojui – duomenys apie jį bus saugomi naršyklėje, t.y. lokaliai. Tuo tarpu naudojant trečiųjų šalių slapukus vartotojo duomenys gali būti saugomi trečiosios šalies išoriniuose serveriuose.

  2. Nebus renkami konkretūs duomenys apie individualų vartotoją – jis bus priskirtas grupei, turinčiai tam tikrų interesų.

  3. Slapukus (angl. cookies) jūsų kompiuteryje galės išsaugoti tik tie puslapiai, kuriuose tikrai lankėtės. Cookies paskirtis turėtų būti tokia, kokia ir buvo pirminė – nerinkti konkrečios informacijos, o pasitenkinti bendrine, pavyzdžiui, ar esate prisijungęs (logged in), kuris pirkinių krepšelis yra jūsų ir pan.

Ką tai reiškia reklamos pirkėjui?

  1. Ar galima tikėti „Google“ pažadais, kad ji nepakeis trečiųjų šalių slapukų blokavimo alternatyviomis priemonėmis, vis tiek rinksiančiomis privačius vartotojų duomenis? Negalima. Tai reikštų „Google“, kaip didžiausio ir svarbiausio online reklamos žaidėjo, „šaudymą sau į kojas“.

  2. Trečiųjų šalių slapukų blokavimas taip pat reiškia, kad skelbimų tinklai (pvz., tokie kaip Google Ads) negali identifikuoti vartotojo individualiai ir negali teikti jam tikslinių skelbimų, o tai būtų didžiulis nuostolis reklamos pramonei.

Ta pati panelė, tik kita suknelė


Reziumuojant, reklamos pirkėjai tikrai nebus palikti ant ledo: „Google“ nežudys savo didžiausio pajamų šaltinio, t.y. reklamos pinigų – ras būdų, kaip leisti pasiekti vartotojus ir be trečiųjų šalių slapukų, tam kurdami FLoC ir panašias priemones.


Vartotojams šie pokyčiai iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti sveikintini – „Google“ pagaliau pradeda vertinti asmens privatumą. Tačiau, nors konkreti informacija renkama nebus, vartotojai bus priskiriami tam tikrai interesų grupei. Kitaip tariant, vartotojas vis tiek bus targetinamas. Nors „Google“ kalba apie atvirą internetą, jų tikslas lieka tas pats – monetizacija.