top of page

Gamification: nuo smagios idėjos iki naudos įmonei

Įdomu, kaip skirtingus komandos narius vienijantis pomėgis netikėtai gali virsti išskirtine idėja, o pastaroji materializuotis ir tapti unikaliu vidinės įmonės kultūros reiškiniu? Klausiate, apie ką mes čia? Apie ypatingą, pasaulyje labai garsaus „What Do You Meme?“ stalo žaidimo „Sėkmingų“ versiją. Nors iš pažiūros tai tik žaidimas,  iš tiesų tai – daug daugiau. Kaip gimė ši išskirtinė idėja ir kokią naudą duoda žaidybinių elementų naudojimas?



Idėjos atsiradimo istorija


Mūsų komandą, be kita ko, vienija didžiulė meilė stalo žaidimams. Ofise jų turime visą galybę, tad išsirinkti ką pažaisti pietų metu dažnai yra nelengva užduotis. Kartą, bežaidžiant vieną iš pamėgtų žaidimų – „What Do You Meme?“, kolegos garsiai pamąstė, jog būtų smagu patiems susikurti šio žaidimo versiją. 


Jei dar nesate susidūrę su „What Do You Meme?“ – tai labai šmaikštus stalo žaidimas, susidedantis iš dviejų rūšių kortelių. Vienos kortelės yra skirtos apibūdinti tam tikrai situacijai, o kitos turi ant jų pavaizduotus įvairius memus, kuriais žaidėjai reaguoja į jiems pateiktą situaciją. Kiekvienas žaidėjas paeiliui perskaito po vieną situacijos kortelę, o kiti dalyviai varžosi tarpusavyje, kuris iš jų pateiks šmaikščiausią reakciją į kiekvieną situaciją. 


Po truputį pradėjome rinkti įvairias situacijas, posakius, juokelius ir paveikslėlius / nuotraukas iš mūsų agentūros gyvenimo, kurios galėtų tapti „Sėkmingų“ žaidimo versijos dalimi. Sukaupus pakankamai medžiagos, žaidimas įgavo savo fizinį pavidalą ir tapo „Ką Tu Če Mėmini?“. 


Kokią naudą šis projektas mums suteikė?


Pirmąja žaidimo versija šis projektas nesibaigė. Jis nuolat yra pildomas naujomis tekstų bei vizualų kortelėmis, taigi šiuo metu jau turime sukaupę nemažą mūsų agentūros istorijos dalį. Tai ypač naudinga prie kolektyvo prisijungiantiems naujiems žmonėms, nes tokiu būdu jie gali pažinti įmonės kultūrą, susipažinti su klientais ir įvairiomis darbo aplinkoje vykstančiomis situacijomis.


Kuriant žaidimą atsiskleidžia kolektyvo kūrybiškumas, atrandamos ar prisimenamos įvairios situacijos bei įvykiai. Tai tarsi metraštis, kurio kūrime dalyvauja visi kolektyvo nariai, tokiu būdu išmokdami, sužinodami naujų dalykų bei smagiai pramogaudami. Be kita ko, tai prisideda prie kolektyvo motyvacijos, komandos formavimo bei įsitraukimo. 


Žaidybinimo praktikų naudojimas


Mūsų susikurtas žaidimas – tai tik vienas iš daugelio pavyzdžių, kaip sumaniai panaudoti žaidybiniai elementai gali tapti naudingais įrankiais įmonės veikloje. Tačiau egzistuoja daugybė skirtingų žaidybinimo metodų ir jų panaudojimo būdų. Norint paskatinti darbuotojų įsitraukimą, stiprinti komandinę dvasią, galite naudoti taškų sistemas, lyderių lenteles, komandinius iššūkius, siūlyti prizus už pasiektus individualius ar komandinius tikslus, kurti įvairius naujus, būtent jūsų įmonei ir jos darbuotojams pritaikytus žaidybinius projektus. Siekiant pritraukti potencialius klientus ar naujienų prenumeratorius išorinėje veikloje, galite išbandyti tokius metodus kaip laimės ratas ar lojalumo programa. 


Žaidybinimo panaudojimo galimybės yra itin plačios, o atnešama nauda – didelė. Reikia tik kūrybiškai į tai pažvelgti ir nebijoti eksperimentuoti tol, kol surasite jums tinkamiausias praktikas. Jeigu norite dar plačiau susipažinti su žaidybiniais elementais ir sužinoti kaip juos galite efektyviai pritaikyti savo veikloje, mes pasiruošę jums patarti – susisiekime!


bottom of page