Darbdavio įvaizdžio svarba „medžiojant“ talentingus darbuotojus

Updated: Jan 30

Pastaruoju metu viešojoje erdvėje dažnai girdima, kad „trūksta darbuotojų“. Taip pat verslininkai skundžiasi, jog atlyginimai auga, o talentingi darbuotojai kainuoja brangiai arba jų nepavyksta prisitraukti.

Darbuotojų trūkumas Lietuvoje įvertintas banko „Citadele“ 2019 m. atliktame tyrime. Kvalifikuotų darbuotojų stygių nurodo 38,6 % apklaustų verslininkų. Klaipėdoje ši problema opiausia – net 50 % respondentų įvardino darbuotojų trūkumą, o Vilniuje – 46 %.

Lietuvos bankas skelbia, kad 2019 m. atlyginimų augimo prognozė yra 8,1 %, o 2020 m. darbo užmokestis augs dar 6,7 %. Kitaip tariant, 1000 Eur atlyginimas per dvejus metus pakils iki 1153 Eur.


Taigi, kaip esant tokioms sąlygoms pritraukti talentingus, kvalifikuotus darbuotojus ir „nepermokėti”?


Daug įmonių Lietuvoje investuoja į ofisus ir puikių darbo sąlygų sudarymą darbuotojui. Pripažinkim, kad visiems gera dirbti gražioje erdvėje, tačiau tai labiau padeda išlaikyti esamus darbuotojus, nei juos pritraukti.

„Clutch” atliktame tyrime „Ką darbuotojai labiausiai vertina savo darbe“ paaiškėjo, kad 55 % apklaustųjų svarbiausia – teisingas darbo užmokestis, vos procentu mažiau (54 %) nurodė, kad jiems svarbus darbdavio požiūris į darbuotoją ir 38% įvardino darbdavio etiką bei vertybes.

Analizuojant skirtingas kartas, labiausiai išsiskiria tūkstantmečio arba Y kartos atsakymai. Net 78 % šios kartos atstovų svarbu, kad jų ir darbdavio vertybės sutaptų. Y kartos pirkimo įpročiai taip pat skiriasi – 64 % pirks arba boikotuos prekinius ženklus vien dėl jiems nepriimtinos ženklų pozicijos socialiniais ar politiniais aspektais. Svarbu įsidėmėti, kad šios kartos atstovai 2025 metais sudarys tris ketvirtadalius visos darbo jėgos, todėl būtina atsižvelgti į jos poreikius ir požiūrį.

Tūkstantmečio karta skiriasi nuo kitų, todėl nusistovėjusi taisyklė, kad kvalifikuotam darbuotojui pritraukti reikia pasiūlyti solidų atlyginimą – negalioja. Atvirkščiai, atsakymas, kaip pritraukti talentingus ir kvalifikuotus darbuotojus yra toks: organizacijos turi vykdyti ne tik išorinę ir vidinę rinkodarą, tačiau viešai komunikuoti apie savo vertybes ir būti socialiai atsakingomis.

Susisiekime!

Marketingo agentūra „Sėkmingi“

Laisvės al. 82, Kaunas

  • Grey Facebook Icon
  • Grey LinkedIn Icon

© 2020 UAB Sėkmingi