top of page

Popup – neišnaudotas įrankis konversijų didinimui

Updated: Apr 29

Verslų poreikis būti pastebėtiems ir parduoti verčia marketingistus ieškoti ir taikyti efektyviausius reklamos metodus. Čia prieš akis netikėtai iššoka Pop-up (tiesioginis vertimas – staiga pašokti) ir atveria naujas konversijų didinimo galimybes. Kas tai per įrankis ir kokią naudą jis gali atnešti jūsų verslui?



Popup tipai ir veikimas


Dažniausiai naudojami įprasti popup’ai atsiranda vartotojui iškart įėjus į puslapį arba jame praleidus tam tikrą nustatytą laiką (pavyzdžiui, 10 sekundžių). Juose gali būti pateikti specialūs pasiūlymai ir nuolaidos ar skatinimas įvesti el.pašto adresą ir užsiprenumeruoti naujienlaiškį. Sužaidybinti popup’ai dažnai yra naudojami per išpardavimus (pavyzdžiui, juodojo penktadienio) ar ypatingomis progomis – Kalėdų, Velykų, įvairių kitų pasaulinių ir valstybinių švenčių arba prekių ženklo gimtadienio proga. Svetainės lankytojai kviečiami sukti laimės ratą, kuriame gali laimėti tam tikro dydžio nuolaidą ar prizą. O tam, kad galėtų pasinaudoti nuolaidos kodu ar atsiimti savo laimėjimą – jų prašoma įvesti savo el. pašto adresą ir sutikti su informacijos el. paštu gavimu. Jei šiuos popup tipus internete matome gana dažnai, tai exit-intent popup’ai akiratyje pasitaiko gerokai rečiau. O būtent juos, kaip geriausiai veikiančius, išskiria skaitmeninio marketingo ekspertas Neil Patel. Kaip jie veikia? 

Popup langas su siūloma verte ar specialiu pasiūlymu iššoka, kai vartotojas jau ketina palikti jūsų internetinę svetainę, tokiu būdu stengiantis jį išlaikyti ir paskatinti atlikti konversiją. Vertė ar pasiūlymas (priklausomai nuo puslapio, iš kurio ketinama išeiti) gali būti nuolaidos kodas, nemokamas siuntimas, elektroninė knyga, podcast’as, straipsnis ar aktualus tyrimas. Kartais užtenka tiesiog priminti, dėl ko vartotojas apskritai užėjo į puslapį ir jį paskatinti – pavyzdžiui, parodyti popup, kuriame jis pamatys, kad norint tvarkingų namų, viskas, ką jam reikia atlikti – skirti vos minutę informacijai užpildyti. 

Baymard Institute duomenimis, vidutiniškai prekes į krepšelį susideda, tačiau galutinio pirkimo žingsnio neatlieka apie 69,23% e-komercijos svetainių lankytojų. Exit-intent popup’ai, primenant vartotojui apie prekę ir kai kuriais atvejais siūlant ją įsigyti geresnėmis sąlygomis, padeda šį rodiklį mažinti.


Popup’ų nauda


Priklausomai nuo turinio ir siūlomų verčių, popup gali konvertuoti nuo 1 iki 8 % svetainės lankytojų. Remiantis naujienlaiškių platformos „Omnisend“ duomenimis, vidutiniškai savo el. pašto adresą atsiradusioje formoje įveda ir sutikimą gauti naujienlaiškius duoda apie 3 % asmenų. Jei jūsų svetainę per mėnesį aplanko, tarkime, 30 000 lankytojų, tuomet labai tikėtina, kad naudojant patrauklaus dizaino popup’ą, jūsų naujienlaiškių duomenų bazė pasipildys 900 asmenų kontaktais. Padauginkime šį skaičių iš 12 mėn. ir per metus duomenų bazėje turėsite jau apie 10 800 naujų kontaktų. Žinoma, norint  pasiekti, kad šie kontaktai atneštų konversijas, reikės pasistengti kuriant kokybišką naujienlaiškių turinį. Tačiau gera pradžia – pusė darbo, nes kontaktų bazėje bus surinkti jūsų prekėmis ar paslaugomis suinteresuoti potencialūs pirkėjai. Ankstesniame straipsnyje Email marketingas nemirė minėjome, kad tinkamai surinkta duomenų bazė turi ženkliai didesnę vertę nei padrikų kontaktų, kurie laikys jūsų komunikaciją spam’u, sąrašas. Apgalvoti ir patraukliai atrodantys popup’ai gali padėti:


1.  Plėsti potencialių klientų duomenų bazę;

2.  Didinti naujienlaiškių kontaktų duombazę;

3.  Išlaikyti lankytoją piltuvėlyje (ang. funnel);

4.  Didinti konversijų rodiklį.


Mūsų vertinimu, Lietuvoje taip pat itin veiksmingi exit-intent tipo popup’ai. Naudojame juos keliuose savo projektuose ir matome, kad šio tipo popup’ų konversijų rodiklis svyruoja tarp 1-2%. Kalbant skaičiais, jei svetainę per mėnesį aplanko 30 000 lankytojų, tai vos 18 eur/mėn. kainuojantis įrankis sugeneruoja apie 300-600 konversijų, o tai reiškia, kad vienos konversijos kaina svyruoja vos tarp 0,03-0,06 Eur! Tokių rezultatų, pripažinkime, nei su Google Ads, nei su Meta Ads reklamos įrankiu galimai nepavyks pasiekti. Exit-intent popup’ai vis dar nėra įprasti vartotojui ir iš dalies jau vien todėl atkreipia jo dėmesį. Tai dar viena galimybė išlaikyti vartotoją ir vesti jį pardavimo piltuvėliu nuo viršaus, kuriant bei rodant vertę iki pat apačios – galutinės konversijos. Žinoma, kaip ir su kitomis skaitmeninio marketingo priemonėmis, rekomenduojame daryti A/B testus, kurių metu išsiaiškinsite, kas jūsų atveju veikia ar neveikia. Testavimas taip pat padeda geriau pažinti vartotojus bei auginti ir gerinti rezultatus. 


Tikimės, jog išbandote popup’us savo internetinėse svetainėse. O jei beskaitant straipsnį jums iškilo klausimų ar ieškote, kas marketingo sprendimais pasirūpintų už jus – pasikalbėkime!

bottom of page