top of page

Kaip rašyti socialiniuose tinkluose, kad sužvejotum savo klientą?


Socialiniai tinklai – tai kaip dirbtiniai informaciniai prūdai. Vieni didesni, pavyzdžiui, Facebook‘as – kiek „scrollinsi“, tiek naujienos keisis, ir nerdamas gilyn nepasieksi „dugno“ (jei esate tai padarę, tai arba jūs švieži vartotojai, arba labai neturite ką veikti). O kiti mažesni, specializuoti – pavyzdžiui, skirti profesiniams tikslams (LinkedIn) ar pramogai (Tik Tok). Taigi, vartotojai – tai žuvys, nuolat šeriamos turinio kūrėjų barstomu „informaciniu masalu“, siekiant užkabinti kabliuku ar prisivilioti į tinklą.


Šiame straipsnyje pasidalinsiu savo „žvejybos ypatumais“, atsakydama, kaip nepaskęsti soc. tinklų vandenyse ir kurti tekstus, kurie padėtų pagauti tą auksinę žuvelę.


Kiekvienam žvejui – sava žuvis


Net ir mažiausiai žvejyboje nusimanantys supranta, kad didesnė tikimybė namo grįžti ne tuščiomis yra einant su konkrečiu tikslu ir iš anksto pasiruošus. Pavyzdžiui, jeigu tikiesi pagauti nedidelę raudę, tikslui pasiekti pakaks nedidelio vandens telkinio, pagalio, virvelės, kabliuko ir prisikasti sliekų, o norint namo prisitempti didelių žuvų – reikės susirasti atitinkamą telkinį, investuoti į įrangą, pašarus, apgalvoti begalę veiksnių (nuo oro sąlygų iki papildomų išlaidų).


Panašiai galima apibūdinti pasiruošimą soc. tinklų turinio kūrimui. Pirmiausia, norint „pagauti“ savo klientą, būtina išsikelti konkrečius tikslus, išsigryninti auditoriją, įvertinti ir tinkamai pasirinkti informacijos sklaidos kanalus, nustatyti biudžetą įrašų žinomumo didinimui. Po to, atsižvelgiant į išsikeltus tikslus, svarbu parinkti komunikacijos toną, iš anksto apgalvoti temas ir pasiruošti įrašų planą.


Verta pabrėžti, kad tikslus klientų žūklei būtina įvertinti realistiškai, atsižvelgiant ne tik į norus, bet ir galimybes. Juk žvejui, norinčiam išsivirti sriubos, pakaktų „baloje“ pagauti karosą, o norinčiam atidaryti šprotų fabriką – prireiks ne tik investicijų, laiko ir pastangų, bet ir kitų asmenų pagalbos. Daugiau apie Facebook komunikacijos tikslus galite skaityti čia.


Pažinti savo norimą laimikį


Norint pagauti bet kokią žuvį, būtina žinoti, kokiu pašaru galima prisivilioti konkretų laimikį, kad jis susigundęs nejučiomis užkibtų ant užslėpto kabliuko. Lygiai taip pat kuriant komunikaciją soc. tinkluose – svarbu atrasti būdą, kaip įvilkti žinutės tekstą, kad vartotojas natūraliai susidomėjęs turiniu, nepajustų „esąs gaudomas“ ir pats atplauktų, norėdamas įsigyti prekę ar paslaugą.


Kalbant konkrečiai, kuriant įrašus soc. tinklams, svarbu rašyti potencialiam klientui artimu tonu, stiliumi, aktualiomis temomis, atsakyti į svarbius klausimus, naudoti kliento aplinkoje atpažįstamus ir vartojamus terminus.


Kaip visa tai nustatyti? Kaip ir žvejyboje, taip ir soc. tinklų komunikacijos kūrime – reikia testuoti, stebėti savo auditoriją ir analizuojant rezultatus priimti atitinkamas išvadas. Svarbu prisiminti, kad žuvys nebylios, suprasti jas galime tik stebėdami jų veiksmus ir srautą echolotu. O klientus ir jų įpročius galime pažinti vertindami įrašų reklamos rezultatus ar net greičiau – kartais užtenka pakalbinti ar apklausti.


Koncentruotis į ilgį ar gylį?


Šiek tiek pažengę žvejai žino, kad ešerių žvejybos procesas vyksta greitai, nes jie ėdrūs ir griebia viską, kas juda. O štai norint pagauti vandens telkinio dugne karaliaujantį karšį, neužtenka giliau įmerkti meškerės – teks kantriai, pamažu prisivilioti.


Taip ir su soc. tinklų vartotojais: kai kuriems užtenka trumpos „pagaunančios“ žinutės, o kitiems reikia gylio – turiningos ir prasmingos komunikacijos.

Pavyzdžiui, soc. tinkluose pramogų ieškantys vartotojai, kaip smalsieji ešeriukai – veikia greitai, impulsyviai, nesigilindami į turinį stabteli tik prie netikėtai akį patraukusio įrašo. Taikantis į šių, greitai veikiančių vartotojų auditoriją, svarbu orientuotis į ilgį – rašyti trumpai ir aiškiai, pagrindinę žinutės mintį sutalpinti į du, tris sakinius.


Žinoma, tai nėra lengva ir būtina pasistengti, kad tekstas būtų kūrybiškas (nepaisant to, ar rašai apie lazerių žaidimą, ar patalpų valymą), sudomintų ir priverstų padaryti lemtingą post click‘ą. „Užkabinus“ šiuos vartotojus galima tikėtis greito atsako, todėl verta iškart traukti laimikį – skatinti rašyti privačią žinutę, skambinti nurodytais kontaktais, nukreipti į svetainę, paskaityti straipsnį, peržiūrėti video, pakviesti sekti paskyrą, prenumeruoti „Youtube“ kanalą ir t.t.


Kitai soc. tinklų vartotojų auditorijai, kuriuos būtų galima sulyginti su karšiais, svarbus teksto gylis, informatyvumas ir argumentacija. Dažniausiai šie vartotojai gilinasi į turinį, yra linkę detaliai apgalvoti savo pasirinkimus ir priima sprendimus būdami užtikrinti. Norint pasiekti šią auditoriją, svarbu koncentruotis ne į ilgį, o į detalesnį pagrindinės žinutės atskleidimą. Tačiau priešingai nei anksčiau aprašyti vartotojai, šie nelinkę pirkti iš karto ir, deja, negalėsite įvertinti ar būtent jūsų soc. komunikacija nulėmė jo pirkimą ar nepirkimą. Juk karšis irgi ilgai guli dugne, tačiau nežinia, kodėl kartais jo nepavyksta pagauti, nors naudoji panašų pašarą.

Praktika rodo, kad dažnai nepaisant ilgesnės apimties, šie įrašai traukia tikslingesnę auditoriją, sulaukia didesnio įsitraukimo komentaruose, kelia diskusijas, skatina dalintis žinute.



Vis tik vieno būdo, padėsiančio sugauti savo auditoriją – nėra. Svarbiausia – pažinti savo vartotoją, įvertinti ir kurti individualų, originalų turinį, koncentruojantis į tikslinės auditorijos interesus.


Pabaigai, linkiu Sėkmingos žūklės! O jeigu prireiks pagalbos – mūsų komanda pasirengusi Jums padėti sugauti norimą laimikį.



bottom of page