top of page

Idėjų kalendorius 2024-ųjų metų komunikacijai: sausis, vasaris, kovas

Norint, kad jūsų prekių ženklas išliktų matomas ir įdomus ištisus metus, reikalinga nuosekli kokybiško, vertingo bei įtraukiančio turinio komunikacija. Norėdami šį procesą šiek tiek palengvinti, paruošėme jums specialų kalendorių, kuriame rasite ne tik svarbiausias metų datas, bet ir temines dienas bei idėjas, kurios gali jums praversti planuojant savo verslo komunikaciją. Šį kartą kviečiame apžvelgti, kokios temos gali būti naudingos 2024-ųjų metų sausį, vasarį ir kovą.


Marketing, communication ideas, marketing agency

SAUSIS


Marketingo atžvilgiu sausis yra kiek ramesnis mėnuo, lyginant su lapkričio ir gruodžio išpardavimų karštine, kai reklaminės komunikacijos kanalai yra perkrauti žinutėmis. Vis dėlto, šį mėnesį prasideda vidurio sezono išpardavimai ir pirkėjai aktyviai ieško nuolaidų bei specialių pasiūlymų. Todėl sausis gali tapti tinkamu laiku jūsų sandėlio valymo kampanijai, auditorijų supažindinimui su naujais produktais, paslaugomis ar nauju prekių ženklu. 

Trečiasis sausio pirmadienis yra vadinamas mėlynuoju (ang. Blue Monday). Šią dieną, britų kelionių kompanija „Sky Travel“ praminė depresyviausia metuose, idėją grįsdama tuo, kad žmonės dažnai yra linkę užsisakyti keliones tada, kai jaučiasi liūdni. Ne paslaptis, kad apsipirkinėjimas gali pakelti nuotaiką, todėl šiek tiek pasukus galvą ir pažiūrėjus į šią dieną kūrybiškai, mėlynasis pirmadienis gali tapti naudinga data jūsų verslui. Pasiūlykite savo auditorijai ką nors ypatingo, skatinančio įsigyti jūsų produktus, pavyzdžiui, nuolaidą prekėms ar nemokamą pristatymą į namus. Paskatinkite žmones įsitraukti, pakvieskite pasidalinti turiniu, susijusiu su mėlynojo pirmadienio tema – galbūt šią dieną iš jūsų įsigytais pirkiniais? Vartotojų generuojamas turinys gali padėti užmegzti ir stiprinti ryšį tarp jūsų prekių ženklo ir auditorijos. Kuriant pardavimus skatinančią komunikaciją mėlynajam pirmadieniui, jums gali praversti ir FOMO principai. 


Sausis, kaip pirmasis metų mėnesis, verslams yra aktualus ir dėl Naujųjų metų rezoliucijų. Daugybė žmonių yra linkę ką nors sau pažadėti ir naujiesiems metams užsibrėžia tam tikrus tikslus. Dažniausiai šie tikslai yra susiję su sporto, sveikatos, mokymosi, knygų, kelionių, finansų ir panašiais verslo sektoriais. Tad jei jūsų verslas turi ryšį su šiomis sritimis – pasinaudokite Naujųjų metų pažadų tema planuojant sausio komunikaciją.


VASARIS


Vasario mėnesis tikriausiai daugeliui asocijuojasi su meilės (Valentino) diena. Prieš šią romantišką dieną žmonės ieško kaip parodyti savo jausmus dovanų pavidalu, todėl natūralu, kad tokiai progai reikia būti pasiruošus iš anksto. Tačiau trumpiausią metų mėnesį yra ir kitų dienų, kurias galima išnaudoti komunikacijai. Pasižymėkite jums naudingas idėjas:


  • Jei jūsų verslas susijęs su maistu, galite savo komunikacijoje pritaikyti tokias temines dienas, kaip pasaulinė Cepelinų diena (02-04 d.), „Nutella“ diena (02-05 d.) ar Picos diena (02-09 d.). O galbūt siūlote sprendimus, padedančius žmonėms saugiau naudotis internetu? Tokiu atveju jums gali praversti tarptautinė saugesnio interneto diena (02-06). Pasidomėkite ar metuose yra dienų, susijusių su jūsų prekių ženklu, parduodamais produktais ar teikiamomis paslaugomis. Temines dienas galima kūrybiškai pritaikyti įvairiems marketingo tikslams.

  • 2024-ųjų vasario 13 dieną, žiemą iš kiemo varysime švęsdami Užgavėnes. Nors prekinių ženklų komunikacijoje ši proga nėra itin plačiai naudojama, ji gali puikiai tikti vidinei komunikacijai ir komandos formavimui. Pakvieskite kolegas išsikepti gardžių blynų, kartu atsigerti arbatos, pasišnekučiuoti. Kas žino, galbūt netgi surengsite šauniausių kostiumų konkursą? Ši tema taip pat gali tikti verslams, kuriems būdingas sezoniškumas. Pasinaudokite proga priminti klientams apie save ir savo produktus – žiema išvaryta, metas ruoštis naujam sezonui! 

  • Mados industrijoje besisukantiems verslams vasario mėnesis bus tikras rojus: 09-14 dienomis vyks Niujorko, 16-20 dienomis Londono, 20-26 dienomis Milano mados savaitės. Rinkite informaciją ir komunikuokite apie tai, kas aktualu ir įdomu šios srities mylėtojams – naujausias mados tendencijas, kolekcijose vyraujančias spalvas ir raštus, ryškiausius stiliaus akcentus. 

  • Be abejo, būtina nepamiršti mūsų tautai svarbios Lietuvos valstybės atkūrimo dienos – Vasario 16-osios. Šią dieną į savo komunikacijos planą galėtų įtraukti lietuviški prekių ženklai, tačiau verta pagalvoti visiems – galbūt jūsų produktai ar paslaugos taip pat gali būti kaip nors siejami su lietuviškumu ir patriotiškumu? Vasario 16-osios minėjimas kiekvienam verslui yra galimybė parodyti, kokiomis vertybėmis vadovaujasi, tokiu būdu auginant klientų pasitikėjimą ir lojalumą. Tai taip pat gali tapti puikia proga prisidėti prie labdaros, paramos, nevyriausybinių organizacijų patiems ir paskatinti tai padaryti savo auditoriją.

  • 02-10 d. pasaulyje bus švenčiami Kinų Naujieji metai. Ši ypatinga proga yra siejama su kinų horoskopu, tad verta pagalvoti, galbūt galite su šia tema susieti savo produktus? Pavyzdžiui, pritaikyti tam tikras kategorijas ar konkrečias prekes kiekvienam Kinų horoskopo ženklui, pagal jam būdingas savybes?


KOVAS


Kovo mėnesis simbolizuoja ilgai lauktą pavasario pradžią ir yra kupinas ne tik naujų pavasario kolekcijų, bet ir kitų komunikacijai naudingų progų. Pasižymėkite tai, kas gali būti aktualu jums:


  • Vasario pabaiga, kovo mėnesis ir balandžio pradžia paprastai būna ypač aktyvus laikas grožio, sporto ir sveikatos industrijose. Žmonės po žiemos skuba gražintis ir ruoštis po truputį artėjančiam šiltajam sezonui – galbūt turite ką pasiūlyti pozityvių pokyčių siekiančiai auditorijai?

  • Kovo 8-ąją minima Moters diena. Jei jūsų produktai ar paslaugos yra skirti moteriškai auditorijai – pasinaudokite proga. 

  • Kovo 10-ąją dieną prasidės Ramadanas – šventasis musulmonų pasninko mėnuo. Tad jei turite musulmonų darbuotojų, klientų ar verslo ryšių musulmoniškose šalyse, nepamirškite jų pasveikinti šia svarbia proga. 

  • Kovo 11-oji – Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo diena. Kaip ir vasario 16-oji, ši diena yra tinkama vertybių komunikacijai, lietuviškumo ir patriotiškumo akcentavimui žinutėse. 

  • Kovo 19-ąją įprasta minėti Tarptautinę kliento dieną. Galite sunkiai dirbti, turėti geriausią komandą ir siūlyti pačius nuostabiausius produktus ar paslaugas, tačiau visa tai nieko nereikštų, jei ne jūsų klientai. Tad pasinaudokite puikia proga išreikšti savo dėkingumą ir parodykite kaip juos vertinate – šią dieną pasiūlykite jiems ką nors ypatingo!  

  • Pirmasis pavasario mėnuo taip pat yra puikus metas pagalvoti apie tvarumą ir ekologiją. Šiomis dienomis tai yra itin aktuali tema, kuriai prekių ženklai neišvengiamai turės skirti vis daugiau dėmesio. Komunikacija, susijusi su ekologija ir tvariais jūsų verslo priimamais sprendimais, gali būti stiprus konkurencinis pranašumas. Štai kelios datos, susijusios su tvarumo tema, kurias galite įtraukti į savo planus: per pavasario lygiadienį (03-20 d.) minima Pasaulinė Žemės diena, o iškart po jos – Tarptautinė miškų diena (03-21 d.) ir Pasaulinė vandens diena (03-22 d.). Be to, kovo 23-ąją vyks Žemės valanda. Išnaudokite šias progas pagalvoti apie tai, kaip jūsų verslas gali prisidėti prie tvaresnės ateities ir paskatinkite apie tai pagalvoti savo auditoriją. 

  • Mėnesio vyšnia ant torto – pirmoji Velykų diena, kuri 2024-aisiais metais bus švenčiama kovo 31-ąją. Nors šią temą komunikacijai galėtų kūrybiškai panaudoti daugelis, Velykos dažniausiai yra aktualesnės tam tikriems sektoriams, kaip pavyzdžiui, maisto, poilsio, turizmo. Be to, panašiu metu vaikams yra pavasario atostogos ir nemažai šeimų atostogauja, todėl šį laikotarpį savo komunikacijai bei reklamai gali puikiai išnaudoti ir pramogų sektorius.


Tikimės, kad šios idėjos bus naudingos, ieškant įdomių temų ir planuojant sausio, vasario ir kovo mėnesių komunikaciją. O jei prireiktų pagalbos kuriant ir planuojant ką ir kaip komunikuoti – esame pasiruošę jums padėti!

Comments


bottom of page